3333
Sök

Dålig inredning....Hur fan skall jag göra!?

Lackerare
88 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Tjenare!
Har införskaffat mig en Porsche 928s som jag fick skamligt billigt tack vare att inredning var i asdåligt skick.
Knäckta dörrsidor,uppskurna stolar m.m.
Luktar möss i hela bilen och är allmänt RIKTIGT skabbigt inuti!
Tips om annat än bildemontering uppskattas verkligen.
T.ex ngt bra sätt att få bort dofter vore verkligen uppskattat!!

Need for speed...PORSCHE!!!

671 Inlägg
1 september 2006
Ozon behandling kan funka.
Fast jag skulle riva ur allt och bygga en ny inredning istället.

757 Inlägg
1 september 2006
skulle nog köra en inredningstvätt till bilen och försvinner inte det så är det ättika som gör susen.

googlade o fann denna firma till inredning
http://www.swecase.se/bilinredning.html
Senast redigerat av Lanjin (1 september 2006)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 september 2006
börja med att riv ur hela inredningen, ta och tvätta den med varmvatten  ta en rotborste och en hink med vatten och såpa för att gnugga/tvätta hela inredningen skölj sedan av den med varmvatten igen.

Lackerare
88 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
tack!!Bara ös in med förslag!!

www.rallyshop.se
551 Inlägg
1 september 2006
Sätt i två sportstolar och kör bara med plåt i därrarna, ut med baksätet och in med bur. Snyggt och säkert

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

Lackerare
88 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Ja,men jag vill ha den som original...annars hade det varit en lätt o snabb lösning!
Tack ändå:D

SSS -12
3 217 Inlägg
1 september 2006
dj_bounce skrev:
Ja,men jag vill ha den som original...annars hade det varit en lätt o snabb lösning!
Tack ändå:D

Som tidigare nämnt, riv ut allting... Då hittar du i bästa fall de små mössen också! tongue

När du rivit ut allt så kan du ju ta mått på alla delarna och kanske sy om alla! Mycket tid och stora kostnader...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Lackerare
88 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
fler svar vore tacksamt!!!

194 Inlägg
19 september 2006
Som sagt, ättika för lukten. Var noga med att stänga igen alla rutor och dylikt, så att det blir så tätt som möjligt. Sedan får det stå ett tag (beroende på hur illa det luktar smile . Annars tror jag att någon på forumet har skrivit om en annan metod. Ha en balja med vatten. Ös i massor av citrondoftande rengöringsmedel, stäng till ordentligt, låt stå.

Sedan verkar det som om du har en hel del skrubbande att stå i smile

Det verkar ju som om bilen i sig är ganska fräsch (själva karossen och så). Vilken tur att skogsmössen inte har gnagt så mycket på lacken också.. smile

Lycka till!

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Sök