4419
Sök

Audi A4 startar ej efter batteri byte

13 januari 2010
Trådstartare
I den bitande vinerkylan som har kommit till vårat land så har tjejens bil fått få falla offer för denna vinters bilkukeri.

hennes audi a4 tdi -97s batteri drog ur efter en svårstartad morgon med slutresultatet att batteriet frös och blev kortslutet, då böt jag batteri och hoppar glad i hågen in i bilen för att starta, när jag vrider på tändningen så märker jag att ALLA blinkers hoppar igång och blinkar, jag konstaterar att det måste vara larmet som blinkar eftersom varningsblinkersen inte var på! när jag fortsätter för att starta bilen så här den helt död, startmotorn går inte runt alls, det bara blinkar om bilen, jag provar att låsa och låsa upp bilen men utan resultat blinkandet fortsätter tills jag tar av minus polen från batteriet.

Antagligen så måste det vara nån form av startspärr på larmet??

det är inte bilens startspärr enligt audiverkstaden då bilen borde hoppa igång för en sekund för att sedan dö igen.

Det lyser inte heller någon startspärrs lampa på instrumentpanelen

Om det är någon som har någon lysande ide så skulle de göra min dag till en toppendag!

Random Hero
4 047 Inlägg
13 januari 2010
provat o låsa o låsa upp ett par gånger me fjärren ?

Dog food lid. Backwards

1 785 Inlägg
13 januari 2010
markus_spangberg skrev:
I den bitande vinerkylan som har kommit till vårat land så har tjejens bil fått få falla offer för denna vinters bilkukeri.

hennes audi a4 tdi -97s batteri drog ur efter en svårstartad morgon med slutresultatet att batteriet frös och blev kortslutet, då böt jag batteri och hoppar glad i hågen in i bilen för att starta, när jag vrider på tändningen så märker jag att ALLA blinkers hoppar igång och blinkar, jag konstaterar att det måste vara larmet som blinkar eftersom varningsblinkersen inte var på! när jag fortsätter för att starta bilen så här den helt död, startmotorn går inte runt alls, det bara blinkar om bilen, jag provar att låsa och låsa upp bilen men utan resultat blinkandet fortsätter tills jag tar av minus polen från batteriet.

Antagligen så måste det vara nån form av startspärr på larmet??

det är inte bilens startspärr enligt audiverkstaden då bilen borde hoppa igång för en sekund för att sedan dö igen.

Det lyser inte heller någon startspärrs lampa på instrumentpanelen

Om det är någon som har någon lysande ide så skulle de göra min dag till en toppendag!

Jag har nu i vinter råkat ut för att minuspolen blev belagd med en liten mängd vatten. Så när jag monterade minus polen igen isolera den frusna vattenhinnan som om jag hade ett kraftigt mostånd monterat. Med startnyckeln i tändläget hade jag ström nog för att varningslampor i instrumentpanel skulle lysa men när jag sedan ska starta slocknar allt.

Så det råd jag kan ge är att skrapa rent batteripolsko och batteripolen så du får garanterad 100% kontakt

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Audi/Wv mek
148 Inlägg
15 januari 2010
sitter det något larm monterat som ni vet om?? annars kan det ju hända ett det finns ett gammalt inkopplat larm som någon har tappat bort fjärren till och sen inte brytt sig om! det är enda anledningen jag kan tänka mig till att blinkersen skulle blinka! om bilens egna startspärr skulle lägga sig i skulle det lysa en gul nyckel i instrumentet! men annars är det nog bara att prova att hitta något gammalt larm för som du har beskrivit det så måste det vara något sånt som ställer till det!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Sök