2937
Sök

Ställbar btr på volvo 940 turbo

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 januari 2010
#21
Gilljam skrev:
har fått hem min btr nu, en linjär 1:1 har läst och kollat i olika trådar om inkoppling av btr. Som jag har förstått de ska man låta orginalet sitta kvar av säkerhetsskäl å koppla på nya efter? men visar den rätt tryck mätaren på den nya då? alltså om ställer in den på 3,8bar är de 3,8bar då eller är de ett annat tryck?

Mvh Gilljam

ställer du inte den på 3,8 bar grundtryck så får du 3.8 bar grundtryck, du ska ställa in bränsletrycket med vakumslangen borttagen,annars blir det fel.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

040 RedLine
1 219 Inlägg
19 januari 2010
#22
NITROUS skrev:
Gilljam skrev:
har fått hem min btr nu, en linjär 1:1 har läst och kollat i olika trådar om inkoppling av btr. Som jag har förstått de ska man låta orginalet sitta kvar av säkerhetsskäl å koppla på nya efter? men visar den rätt tryck mätaren på den nya då? alltså om ställer in den på 3,8bar är de 3,8bar då eller är de ett annat tryck?

Mvh Gilljam

ställer du inte den på 3,8 bar grundtryck så får du 3.8 bar grundtryck, du ska ställa in bränsletrycket med vakumslangen borttagen,annars blir det fel.

Jag själv kör med 968 och 3"lmm, jag har ställbar Btr på 3,8 bar, går hur bra som...
men visste inte att vakuumslangen skulle vara bortplockad, men ar gått bra i alla fall.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 januari 2010
#23
BrajjAxx skrev:
NITROUS skrev:
Gilljam skrev:
har fått hem min btr nu, en linjär 1:1 har läst och kollat i olika trådar om inkoppling av btr. Som jag har förstått de ska man låta orginalet sitta kvar av säkerhetsskäl å koppla på nya efter? men visar den rätt tryck mätaren på den nya då? alltså om ställer in den på 3,8bar är de 3,8bar då eller är de ett annat tryck?

Mvh Gilljam

ställer du inte den på 3,8 bar grundtryck så får du 3.8 bar grundtryck, du ska ställa in bränsletrycket med vakumslangen borttagen,annars blir det fel.

Jag själv kör med 968 och 3"lmm, jag har ställbar Btr på 3,8 bar, går hur bra som...
men visste inte att vakuumslangen skulle vara bortplockad, men ar gått bra i alla fall.

grundtryck ska ställas utan vakumslang, annars blir trycket högre än det ska.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Laddtryck!
137 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#24
okej men org btr ska sitta kvar?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 januari 2010
#25
den kan du låta sitta kvar

enda som händer är att du inte kan ställa trycket LÄGRE än trycket som gamla BTRen har dvs 3 bar grund
Senast redigerat av NITROUS (19 januari 2010)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Laddtryck!
137 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#26
ok:)



Sök