3279
Sök

Ljudbygge-Val av basar till ett magnat Tribal X one slutsteg.

55 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Hejsan sparade mitt slutsteg när jag sålde iväg förra bilen ,och skickade med kenwood basarna 2st 12" er .
Jag tyckte dom spelade för djupt eller vad man ska säga , kan också bero på att lådan var lite för står men iallafall så är på jakt efter nå nya basar till mitt ljudbygge i min bmw e36 coupe.

Jag hade tänkt använda mig utav 2 10" basar i en portad låda dock ej ett måste,2st 6x9 or , i hatthyllan som drivs av ett separat steg och ett framsystem av mindre modell.

Spelar mest "dunka dunka" musik men vill ju ändå inte att det bara ska skräna från ljudet .

Behöver hjälp vilka 2 basar som skulle passa till slutsteget , skriver lite info om det här nedanför.

-Hade tänkt att basarna skulle få kosta kring ca 1200 styck ,men ngn hunka mer för mkt bättre grejer fungerar.

Magnat Tribal X one.

Fakta 14,4Volt
1x350 Watt RMS 4Ω (max 1x900)
1x500 Watt RMS 2Ω (max 1x1400)
1x700 Watt RMS 1Ω (max 1x2000)
Stabil 1 Ω

När jag börjar med ljudbygget kommer jag lägga upp en projekt tråd också.

Tacksam för hjälp eftersom det finns oändlig med olika märken och basar att välja mellan.

/robin

372 Inlägg
20 januari 2010
Antagligen var anledningen att den förra baslådan spelade för djupt att den var för stor ja smile

Mitt tips är att du kollar först vilka butiker som finns närmast dig. I det stora hela så spelar det inte så speciellt stor roll vad du väljer eftersom man oftast får vad man betalar för.

Det du bör titta på när du väljer är dock
- Vad det är för spolar, ex 2x2ohm eller 1x4ohm spole. Jag tycker 2st 4ohm basar eller 2st 2x2ohm ska passa.
- Försök hitta basar som har mellan 200 och 350wrms
- Det är bra att köpa basar som tillverkaren har lådvolymtips så slipper du tänka på den biten, tänk på att inte alla basar passar till basreflexlådor.

Btw har jag en färdig bandpasslåda och 2st rockford p3or men du bor lite långt bort.

Sök