3405
Sök

Mer hk i mr2, ECU trim?

9 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Tjenare!

Har haft min MR2:a i ca 2,5 år, men börjar nu blir sugen på mer hästkrafter (som de flesta andra:P). Vet de finns många liknande trådar, men hoppas iaf på hjälp!

Har läst lite om så kallade ECU-chip, är detta något att satsa på? Eller är det bara bluff?
kolla denna länk, och kilcka på den 3:e produkten "surge performance chip":
http://www.yourhotcar.com/product/list/ … nce_Chips/

Vad tror ni om detta, för bra för att vara sant va?

Tackar för bra och utförliga svar!

MVH
Adde007

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 januari 2010
35 extra hk ur en liten GTI motor med enbart chip? inte en chans.

Att chippa en sugmotor är att kasta pengarna i sjön. Man känner knappt av effekthöjjningen. I värsta fall så känner knacksensorerna av den höjda tändningen/knackrisken och ställer ner tändningen för att undvika motorskador pga chippet.

677 Inlägg
25 januari 2010
Lättast att göra är att hinka ner Mr2 Turbo motor.....

Annars kan du porta,mirafräsa,slipa om kammarna o det för att få ut lite mer smile

sen tror jag chipen är för turbo bilarna
Senast redigerat av Bergkuist (25 januari 2010)

9 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
okej, fan att man inte har en turbobil! så jävla sugen på mer krafter, men som med allt annat så sätter pengarna stopp..tongue men med andra ord ska jag glömma sidan med chippet, som troligen bara är skit och en rejäl bluff!

Finns det inget sätt att bara få lite mer drag då? asså det är inte hästkrafterna jag är ute efter, utan snarare lite mer "kvickhet" i början..

677 Inlägg
26 januari 2010
Lättaste är väl att lätta bilen kan jag tänka mig, kasta ur inredningen o skaffa kolfiber stolar.

Annars är det nog tyvärr rätt dyrt att få upp effekt i motorn, men 156 hk på 2 liters motor är bra för en sån gammal motor

10 287 Inlägg
26 januari 2010
Jepp.
Som redan skrivit av andra i denna tråd så är det i princip omöjligt att få "upp till 35 HKr extra" ur en sugmotor endast genom att mappa om sprutet såvida inte:

- Det är en av dom ytterst få motorer där man vet att dom har segmenterat en billigare modell med mindre effekt bara genom att tex inte öppna spjället helt (Vissa av Volvo´s 140Hkr motorer)

- Det är en storvolymsmotor med tokusla prestanda från fabrik. (Skulle väl kunna tänka mig att det kan förkomma vissa sådana 7liters bojsänken med stenhårda kalifornienavgasbestämmelser)

/Göran

Adde007 skrev:
för bra för att vara sant va?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök