Har hört att man kan bygga det på avgassystemet genom att sätta dit ett tändstift. Men inget mer. Är det någon som vet hur man gör detta i detalj och är det riskfritt??? MVH Emil-Sierra PoWeR
Du behöver ett tändstift, en tändspole och en styrmodul som ger signaler till spolen. ka du ha det på en orginalbil med katalysator lär du behöva nån tändkälla typ gas lr bensin. och sån installation kan vara riskabel och avancerad.
tja, om bakspoilern skulle fatta lite eld skulle inte vara hela världen på den bilen jag tänkt sätta det på... de enda som jag tänker på är att inte hea bilen blir antänd
Men det där är ju fula flammor. O_o Såg någon det där Pimp My Ride-avsnittet där dom installerade eldkastare på en bil? (dom fick ta bort dom sen för det var olagligt att ha) Det var perfekta cirka 20 cm långa spikraka blåa lågor, såg ut som en jävla jetmotor. Eller lite mera som lågorna i F&F. Blåa lågor is teh shit. Nån som vet var man kan skaffa sånna kit? Det lär inte vara kit som antänder oförbränt bränsle, det är snarare en egen liten behållare med soppa som droppar i röret som sedan tänds på, eller nått i den stilen iaf.
Men det där är ju fula flammor. O_o Såg någon det där Pimp My Ride-avsnittet där dom installerade eldkastare på en bil? (dom fick ta bort dom sen för det var olagligt att ha) Det var perfekta cirka 20 cm långa spikraka blåa lågor, såg ut som en jävla jetmotor. Eller lite mera som lågorna i F&F. Blåa lågor is teh shit. Nån som vet var man kan skaffa sånna kit? Det lär inte vara kit som antänder oförbränt bränsle, det är snarare en egen liten behållare med soppa som droppar i röret som sedan tänds på, eller nått i den stilen iaf.
om jag inte missminner mig så är det GOTflames dom använder i det avsnittet, och ja det är bara avgaserna som antänds för att få blå lågor, sen så beror det ju på hur du har bränsleförsörjningen ställd samt vad du har för varv på motorn(låga varv=långsamt flöde, borde altså bli mera gulaktiga lågor än på högre varv (obs, varv spekulationen är bara min teori))
Har hört att man kan bygga det på avgassystemet genom att sätta dit ett tändstift. Men inget mer. Är det någon som vet hur man gör detta i detalj och är det riskfritt??? MVH Emil-Sierra PoWeR
Fråga om tipps från Opelkustomz här på garaget....sök de namnet på användarnamn, han har tändstifts byggt sin=) så ska jag be han uppdatera sin sida lite offtare)
If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.