3229
Sök

Blöddrande motor vid acc och harklande på tomgång!

10 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Hej nu har de blivit yttligare fel på Volvon (V70r awd aut) B5234T6.

Felbeskrivning av felet.
under tomgången så hackar de till ibland framför allt när driven ligger i eller backen (aut) den funkar fint o park eller N . Och vid acceleration så funkar bilen hyffsat fram tills laddet e på 0.6-0.8 bar då börjar den blöddra/spika (laddade 1 innan felet). svårt att förklara men ah kraften avtar väldigt tydligt. så har kollat igenom allt snart.

Felsökning av
Först kollade jag stiften dom indikera på att den får för lite soppa (vitbrända). Rotor/fördelare. tändkablar, soppa tryck med 2 instrument första visa 2.7bar andra i psi och den visa 40-50 psi och de är runt 3 bar men de va feltemas pryl så..men trycket ska vara på 3bar enligt volvo. Btr funkar. skruvade lite på den och då ändrades trycket men som sagt mätte innan åtgärden med btr och efteråt mätte jag med feltemas så de är osäkert.

Magnetventilens kontakt ryckte jag ur den då tändes lampan för den direkt så tror inte de e fel. soppa pump funkar den bygger upp tryck innan starten. Lmm osäker mätte upp den och jämnförde med en annan samma värden på dom(samma NR på dom). och testa ifall den gick bättre med kontakten urdragen resultat osäkert den gick likadant men den harklade inte lika mkt. men lampan tändes för felmeddelandet då. så hur ska man tolka de?  vacuumslangarna är testade med startgas och halv inspekterade.

Nån som har nått förslag på va felet kan vara eller? 

PS.. JÄÄ*LIGT trött på Volvos Bilar
Senast redigerat av Cimen (8 februari 2010)

Sök