2685
Sök

Hur ska man dra stereo kablarna till slutsteget i en saab 9-5 1999 på bästa sättet!!

233 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
hej
jag ska nu koppla in sakerna i min nya bil en saab 9-5 2,0t, de jag undrar är vart man ska dra kablarna på bästa sättet i denna bilen? och vart jorden ska sitta någon som har bilder eller info om detta så skulle de uppskattas mycket!!
mvh/johan

3 187 Inlägg
31 januari 2010
flamestone skrev:
hej
jag ska nu koppla in sakerna i min nya bil en saab 9-5 2,0t, de jag undrar är vart man ska dra kablarna på bästa sättet i denna bilen? och vart jorden ska sitta någon som har bilder eller info om detta så skulle de uppskattas mycket!!
mvh/johan

jorden sätter du i en skruv som går in i plåten bara:) gör bara ytan ren och fin innan, där bältet sitter brukar vara en bra bullt att sätta den ismile

6 851 Inlägg
31 januari 2010
Ström kabel kan du dra in nere under knäskyddet under ratten. Finns en stor gummigenomföring med massor med andra kablar, där kan man försöka dra igenom plus, om man inte vill borra hål som jag gjorde.

Jorden fäster du i bälteslåsningen bak. Där blir det bra jordpunkt, se bara till att du skrapar rent från färg så du har bra kontakt.

233 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Ström kabel kan du dra in nere under knäskyddet under ratten. Finns en stor gummigenomföring med massor med andra kablar, där kan man försöka dra igenom plus, om man inte vill borra hål som jag gjorde.

Jorden fäster du i bälteslåsningen bak. Där blir det bra jordpunkt, se bara till att du skrapar rent från färg så du har bra kontakt.

okej tack för hjälpen!!!

233 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
är det någon som har bilder när de gjort det på sin saab 9-5?

233 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
http://www.bilstereoforum.se/album.php?albumid=20

Du kan titta på dessa bilder.

okej tack ännu en gång!! man har fått bra med hjälp av dig nu ju:)hehe
tack
mvh//johan

Sök