4007
Sök

745 GLT 16V går inte på alla vid -20 start.

Åström
72 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Var hos en polare nu ikväll och blev tvungen kallstarta bilen när jag skulle hem. Vred på nyckeln, startmotorn snurra, så gjorde den ifrån sig ett gnällljud så snurra biln igång, men huttrade och gick INTE på alla burkar, stannade av bilen direkt , startade den igen och åter igen samma ljud från startmotorn och bilen gick inte på alla burkar. Prövade gasatill, ingen skillnad, höll jämngas vid 2000rpm, då gick den jämt, släppte gasen och den huttrade igen. Tänkte att jag måste ju hem så jag la i driven, körde 200 meter, la i neutral igen och då gick den som den skulle!
Någon som har någon aning om vad som kan vara knäppt? el om bara ena spridarn kan ha tjorvat pga kylan? Blev fundersam ifall de är något allvarligare fel el bara kylan som var boven i de hela!

Alpine - en klass för sig

21 Inlägg
17 februari 2010
det var nog bara att bilen var kall, jag skulle inte vara orolig iaf smile -20 är rätt mycket också.

Åström
72 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Får hoppas på de, den startade bra idag iaf! -20 är inte så hemskt kallt, vi har ner emot -30 lite nu å då!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 februari 2010
länge sen du bytt tänddelar?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Åström
72 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
länge sen du bytt tänddelar?

Skaffade bilen för bara ett par veckor sen, men tvivlar på att tänd-delarna är dåliga då förra ägaren var exeptionellt nogrann med oljebyte, filterbyte, v-låd oljebyte etc!
Men ska slita upp fördelarn å kolla locket och rotorn inom kort.

Sök