3404
Sök

Läcker bensin, Ford sierra -84

40 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
hejsan. köpte en sierra idag, årsmodell 84. tyckte det luktade soppa så fann en litet hål stort som ett knappnålshuvud  längre ner på tanken. förlorar mycket soppa på det så vill laga det men hur?. ´har ej tillgång till svets så kan ej där. tror det är plåttank eller något,om inte så säg gärna det.
kan jag laga med kemisk metall om jag slipar plåtrent först? eller kommer det spricka och lösas upp mm av soppan?. borra upp och sätta plåtskruv med bricka och o-ring kanske inte är så smart eftersom det kommer plåtflis i tanken då, kom jätte gärna med mycket förslag,tips och lösningar på hur jag lagar detta snabbt och billigt. tack på förhand

Kokar ris
923 Inlägg
21 februari 2010
köp en 'ny' tank på skroten, jag har haft exakt samma problem, vilket jag då löste genom på detta sätt. kostade mig 400 vilket antagligen var ett litet rån.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

566 Inlägg
21 februari 2010
Vanligt på dom, brukar läcka i skarven. Kemisk metall gör nog susen, om inte så köp en beg tank som är fräsch och lacka så den håller.

40 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
81an skrev:
Vanligt på dom, brukar läcka i skarven. Kemisk metall gör nog susen, om inte så köp en beg tank som är fräsch och lacka så den håller.

är det jobbigt att byta tanken på dom?

Kokar ris
923 Inlägg
21 februari 2010
nä, det gick väl hyfsat smidigt för mig, förutom all rost o så, men tog väl en timme att byta när jag hade bilen hemma på grusgången... min tank läckte förövrigt inte vid skarven utan mitt undertill. bifogar en bild från haynes engelska version till ford sierra: 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44105/863841_c26doo.jpg

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

110 Inlägg
21 februari 2010
tur att du inte hade svets. kan smälla bra wink

Sök