Man brukar få vara rätt ovarsam mot kopplingen för att det skall lukta markant bränt, så att TS inte har en ordentlig kopplingsrörelse känns inte rätt. I så fall borde han känt den brända lukten vid betydligt fler tillfällen, eller det kanske du har?
Förutsatt att ovanstående är korrekt, så gissar jag på;
1. Kopplingen börjar bli dålig, den tog inte ordentligt utan slirade vilket du sedan kände på lukten. Försök pröva lite och se om du kan få den att slira, Tex ligga i konstant fart och ge full gas så skall varvtal och hastighet stiga i samma takt. Tryck ner kopplingen i jämn fart och släpp sedan upp den igen, varvtalet skall fort och jämt hoppa upp till samma tal som innan övningen etc.
Och luktar det bränt efter dessa övningar, är det ännu ett tecken på dålig koppling.
2. Däcken spann helt enkelt när du körde ut, när man gasar på gräver dom sig rätt enkelt genom snön och går mot asfalten istället, en liten burnout alltså.
Rena gissningar, förhoppningsvis till hjälp