4107
Sök

Säkringen till värmefläkten går hela tiden.. volvo 745

mulle mek
679 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
min värmefläkt har låtit som fan på sistonde och jag har  öppnat o kollat , den glappar.
men jag kunde inte se nått lager i fläkten hmm  bara ett spår där axeln sitter men den har blivit avlång och tror därför den börja glappa.

men den har iaf funkat och jag har fått värme till kupén. nu för någon dag sen så gick säkringen. jag har satt i en ny och efter en stund ryker den säkringen med hmm vad är felet ? har kolla kablarna o det  ingen kabel som ligger emot någon annan lr chassit. har bytt  10 säkringar nu dom går direkt bara man vrider  på reglaget.

snabba svar tack .

Gasar tills det Rasar !!!

2 Inlägg
28 februari 2010
Låter som att det är pga fläktmotorn går tungt som säkringen går. Blir nog tyvärr till att byta. Har du tillgång till en Amperemeter (DC ofc.) så skulle du ganska lätt kunna mäta upp hur mycket ström fläkten drar. Lycka till smile

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle

mulle mek
679 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Andyponk skrev:
Låter som att det är pga fläktmotorn går tungt som säkringen går. Blir nog tyvärr till att byta. Har du tillgång till en Amperemeter (DC ofc.) så skulle du ganska lätt kunna mäta upp hur mycket ström fläkten drar. Lycka till smile

okej så det kan va motorn då lr ?  jag tänkte byta ut den men dom är så jävla dyra beg med yikes ca 800 för en beg, har ac värmefläkten men ingen ac i bilen hmm så jag montera tillbaka den.

men hur ska jag mäta strömmen ifall säkringen går hela tiden ?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 februari 2010
om den inte är allt för trasig går det att byta kol å smörja upp den smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

mulle mek
679 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
om den inte är allt för trasig går det att byta kol å smörja upp den smile

hehe den är helt körd:P så dags o byta men tänkte tills jag hittar en billig beg så kör jag  på den som jag har tongue funkade ju tills nu hmm

Sök