3776
Sök

Sänkning golf 4 gti

29 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
hej.
tänkte börja fixa till min golf gti -99 nu när våren snart kommer.
börjar med sänkning och undrar om någon vet hur mycket jag kan sänka utan att behöva byta krängingshämmare? och även så att jag får på 19" fälgar så småningom som är nästa steg på listan?
tänkte köra på orginaldämpare så funderar på fjädrar mellan 30-40 mm.

344 Inlägg
5 februari 2010
tjenare tjenare.
jag har 19 " på min golf plus att jag har coilovers. men jag vet inte exakt hur mycket det är jag har sänkt . men 30-40 mm borde gå. annars finns det en kille på vwgolf.se som säljer krängningshämmarstag som gör att man kan sänka ännu mera smile

29 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Effektiv skrev:
tjenare tjenare.
jag har 19 " på min golf plus att jag har coilovers. men jag vet inte exakt hur mycket det är jag har sänkt . men 30-40 mm borde gå. annars finns det en kille på vwgolf.se som säljer krängningshämmarstag som gör att man kan sänka ännu mera smile

okej. tackar tackar då vet jag smile

2 751 Inlägg
3 mars 2010
M_Holmstedt skrev:
hej.
tänkte börja fixa till min golf gti -99 nu när våren snart kommer.
börjar med sänkning och undrar om någon vet hur mycket jag kan sänka utan att behöva byta krängingshämmare? och även så att jag får på 19" fälgar så småningom som är nästa steg på listan?
tänkte köra på orginaldämpare så funderar på fjädrar mellan 30-40 mm.

kolla in min, jag har sänkt 55mm fram 45mm bak. Skrapar aldrig i något. Jag har 18"

Har också originaldämpare, men jag rekommenderar dig att byta till andra, bilen blir för stötig. Men väghållningen är tusen gånger bättre än vad den var med original fjädrarna.
Senast redigerat av DasAuto (3 mars 2010)

Who Djaa bless no man curse

Sök