3580
Sök

Betydelse av olika ampere värden på luftmassemätare

110 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
tjena alla.

håller på igen med ett styrsystem som ska moddas lite och sånt osso kollade ja in två olika luftmassemätare. en från ett ft system och en från ett fb. inget större märkbart , båda har samma siffer kombination och allt Förutom att på den ena står det 2 A och på den andra (fb) 8 A.

kan hända att ja har fel med att detta a betyder ampere men det iktiga är frågan om det spelar någon roll så långe resterande nummer och kombinationer är identiska?..

tackar för svar.

hare.

ps, visst kan man testa rakt på men skulle vara bra å veta till dem gånger man kanske inte har orginallmm en wink

Motborgare
1 099 Inlägg
3 mars 2010
En luftmassmätare fungerar vid att en ström skickas genom en platina-tråd. Den börjar då att glöda och spänningsfallet över den ökar. När luft passerar, så kyls tråden ner och spänningsfallet minskar.

Utifrån det, så måste man ha "rätt" LMM för ett givet insprutningssystem. Både med hänsende på hur mycket ström den skall leverera till LMM:en och vilket spänningsfall den ser vid en given luftmängd som passerar.

Jag hade nog tagit reda på exakt vilken som passar systemet innan jag hade monterat nåt alls.

-- K

888 Inlägg
4 mars 2010
Det står inte för ampere. boschNummret slutar på 016 och Det är samma på FB och FT.
Senast redigerat av HenkeTIC (4 mars 2010)

110 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
En luftmassmätare fungerar vid att en ström skickas genom en platina-tråd. Den börjar då att glöda och spänningsfallet över den ökar. När luft passerar, så kyls tråden ner och spänningsfallet minskar.

Utifrån det, så måste man ha "rätt" LMM för ett givet insprutningssystem. Både med hänsende på hur mycket ström den skall leverera till LMM:en och vilket spänningsfall den ser vid en given luftmängd som passerar.

Jag hade nog tagit reda på exakt vilken som passar systemet innan jag hade monterat nåt alls.

-- K

åfan. a nemen toppen. så gör man inte nått sånt senare. tackar för svar hare tjo;)

110 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Det står inte för ampere. boschNummret slutar på 016 och Det är samma på FB och FT.

..  hmm okej. men om det inte står för ampere . vad har de då för inverkan eller enhet. ? hmmwink

Sök