3392
Sök

Mjuka bromsar, saab 9-3!

332 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
hej, jag har då bytt bromsklossar samt bromsvätska på min saab 9-3. Pappa har hjälpt mig att lufta alla bromsar och vi har gjort det minst 4 gånger per bromsok. Men ändå så går bromsen ner till botten om man trycker tillräckligt hårt och svarar inte direkt.

Ska man lufta nån annan stans än på oken? eller vad kan vara fel? tacksam för svar.

mvh

13 mars 2010
Det som kan vara fel är att det fortfarande är luft i systemet, eller läckage. Sjunker nivån i bromsvätskebehållaren så är det läckage. Hur gjorde ni när ni luftade? Om man har en slang på luftnippeln så ser man när det slutar komma luftbubblor. Pröva att lufta mer och glöm inte att kontrollera nivån i behållaren.

332 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Smurfenglubb skrev:
Det som kan vara fel är att det fortfarande är luft i systemet, eller läckage. Sjunker nivån i bromsvätskebehållaren så är det läckage. Hur gjorde ni när ni luftade? Om man har en slang på luftnippeln så ser man när det slutar komma luftbubblor. Pröva att lufta mer och glöm inte att kontrollera nivån i behållaren.

läckage är det inte, en genomskinlig silikonslang eller?

13 mars 2010
En genomskinlig, vad som helst duger väl. Sluter den tätt mot nippeln så är det bara att pumpa på tills luften är borta.

332 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Smurfenglubb skrev:
En genomskinlig, vad som helst duger väl. Sluter den tätt mot nippeln så är det bara att pumpa på tills luften är borta.

okej, jag får testa det sen, pluggar på körkortet nu wink

1 019 Inlägg
13 mars 2010
Du har förmodligen satt fjädrarna på oken fel. Då blir det så.

332 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Garfield skrev:
Du har förmodligen satt fjädrarna på oken fel. Då blir det så.

Hur går det möjligtvis att sätta dem fel?! yikes

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök