3021
Sök

B230fk startar knappt efter svetsning

23 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Tjennare undrar om det finns någon som vet vad som kan ha hänt , jag svetsade lite på mitt avgasrör , och sen dagen efter när jag skulle starta så starta den men den gick inte på alla cylindrar och man kunde knappt varva upp den till 3000 varv "den orkade inte" hade knappt nån tomgång, och den sövde sig eller vad man ska säga , kollade stiften och 1 stift va det ingen gnista på så det bytte jag och nu har jag gnista på alla cylindrar .och tomgång , men kan fortfarande inte varva upp den har samma symptom , verkar inte som om den får bensin . mvh

Forummoderator
26 349 Inlägg
23 mars 2010
Vart på avgasröret har du svetsat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

283 Inlägg
23 mars 2010
var batteriet inkopplat?

23 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
svetsade i mitten på avgasröret  , och nej , jag tänkte inte på att koppla ur batteri kabeln , för jag la endast 3 - 4 loppor på röret hmm kom på nu att jag hade till och med igång bilen en stund efter svetsningen .. men sen dagen efter den symptomen jag har beskrivit

140 Inlägg
23 mars 2010
har mycket svårt att tro att felet har med att du har svetsat. menmen det känsligaste ska ju vara styrenheter vid svetsning så får du låna av någon så testa det.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 mars 2010
felkoder ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

23 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
ska testa byta styrenhet ,  har inte kollat felkoderna men det ska jag kolla upp ! inga mer förslag om vad det kan vara ?

Sök