3109
Sök

Saab 9-3 orginal cd spelare, problem? samt konstigt ljud från ac:n?

65 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Hej
Har lite frågor angående min saab som jag hoppas kunna få svar på smile
Jo det är så att jag har köpt en Saab 9-3 årsmod: 98. Saabs orginal cd sitter i (AS3) och när jag spelade en nybränd cd (90min) idag gick han ungefär en halvtimme sen la han av. "Cd Error", "No cd found" kom det upp i displayen och cdn åkte ur, sen dess har inte den cdn gått mer. Så jag testade med en vanlig Cd skiva och då gick de utan problem, testade med en annan bränd cd skiva som va 80 min och den fungerade så där. Så nu undrar jag vad som kan va fel? Kan de bero på cd skivernas längd? Ska man endast bränna skivor på 64min? Märke på skivorna?

Sen la jag märke till ett konstigt ljud som jag tror kom från acn eller något. Ljudet kommer bakom displayen som visar ac:ns information (hur många grader man ska ha i bilen o.s.v) Det låter som en hårddisk på en dator :S
La märke till att pappa hade samma konstiga ljud från sin saab
Vad kan detta bero på?

Tack på förhand hoppas jag kan få lite svar smile

674 Inlägg
7 oktober 2006
tror att skivorna är för stora för cs-spelaren men 700mb skivor är iaf inga problem...
farsan fick samma ljud från sin Ac men de försvann efter ett tag (9-5 vector -05)
Senast redigerat av vaughn (7 oktober 2006)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Sök