2698
Sök

Person med bra kunskaper i ämnet startspärr/immobilizer

Teddan
2 495 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Söker personer med starka kunskaper i ämnet!

personerna som jag söker skall ha ingående kunskaper i framförallt nyare saabar.

Då börjar alla undra varför ?
En god vän med flera har blivit av med sina bilar och har skickat in en stämning mot ett specifikt
försäkringsbolag som hävdar att dessa bilar är omöjliga att stjäla.

Mediebevakningen har börjat ta fart och har sedan tidigare nått kvällstidningarna.
Men nu har det nått bla granskningsprogrammet Plus och en större svensk biltidning.

Vi vill kunna bevisa att man visst kan stjäla dessa bilar, alla personer som är behjälpliga med detta
kommer att få vara anonyma om så önskas.

Varför detta nått media är för att detta försäkringsbolag erbjuder en tjänst som dom inte tillhandahåller.
Stöldförsäkring, hur kan man erbjuda något man inte har ?
Dessa bilar kan ju inte försvinna, varför skall man då betala för en sådan försäkring.
Många frågetecken finns, men först och främst måste vi ha tag i personer som kan bevisa att
möjligheterna finns.

ett alternativ är ju att bilar har vinschats upp, något vi har provat på bilar med dragen handbroms och backväxel.
Försäkringsbolaget menar också att dessa bilar inte är stöldbegärliga, men hur många gamla 900/9-3
finns det inte med viggen/aero prylar ?
Deras argument håller inte , men för att var på säkra sidan måste det finnas många bevis.

För mer upplysningar och information tag kontakt med mig via dontlikemsn@hotmail.com eller på garagets pm funktion.

Ps endast seriösa, inga drömmare.
om någon moderator tycker det verkar suspekt så vill jag helst att ni tar kontakt istället för att radera tråden, jag kan berätta mer runt ämnet, kanske tom göra lite gratis reklam för g.org

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Stressad BMW
120 Inlägg
25 februari 2010
har tänkt mycket på samma sak , och jag har praktik på bilpartner som har mycket saab. så jag kan kolla på jobbet på onsdag om du klarar att vänta tills dess för jag har lov nu smile
mvh

Teddan
2 495 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
det är bara att höra av sig när du hör något.

En tanke är ju att man kan använda tech2an för att återställa startspärren ?

8 883 Inlägg
28 februari 2010
Rensat tråden på off topic! Skicka ett PM eller mail till trådskaparen enligt första inlägget.

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Kolla på Plus IDAG !!!!!!!

304 Inlägg
24 mars 2010
TRYIT skrev:
Kolla på Plus IDAG !!!!!!!

Imorrn menar du väl?

Teddan
2 495 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
så klart ... jag var säker på att det var torsdag...

fälg fantast
1 086 Inlägg
25 mars 2010
startspärr finns i VAG bilarna sedan -96

seat , audi , volkswagen , skoda har ett så kallat steg 1 startspärr där ett chip i nyckeln är kopplat till databoxen,

tyvärr går det att manipulera dessa koder och starta utan original nyckeln,
det finns ett simpelt knep på detta , men låter detta vara osagt då det tydligen blir uppmaning till brott

den sissta idioten är inte född, allt går ju självklart, men just bmws EWS är tydligen nästintill omöjlig att komma förbi

volvo upp till v70 är enkelt
även saab
Senast redigerat av Lowenhart (25 mars 2010)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Teddan
2 495 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
If kommer få mer negativ reklam

8 883 Inlägg
26 mars 2010
Nu handlar ju tråden inte om IF eller programmet Plus med Sverker utan om något helt annat så håll er till det.

Står i första inlägget hur ni ska kontakta vederbörande.

Fotograf på tierpidag.se

Sök