3503
Sök

Ska jag köpa en Audi 80 eller Coupe!?

16 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Tjenare!, Måste köpa en bil nu under denna månad, men har lite svårt att välja.. Jag har väl en ganska låg budget, Men som räcker PRECIS till en Audi Coupe.
Men om jag väljer att köpa en Audi 80, så får man ju pengar över som man kan lägga på bilen, och pengar över till något annat smått o gott.
Coupen är ju jäkligt fin, men 80 ser ju hyffsat bra ut för att vara en 4dörrare.. ganska sportig

Vad tycker ni?

:D
15 Inlägg
6 oktober 2006
Behöver du audi 80 fyrdörrars(större utrymme)? Har du familj? välj 80:n. Är du 1 person med kanske en partner och inte behöver större utrymme? Välj coupén. Coupén är snyggare än 80:n men klart dyrare. En coupé är lite svår (enligt mig) att hitta i bra skick. Men hittar du en så slå till. Frågan är vad du ska med bilen till?

16 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
ToM10 skrev:
Behöver du audi 80 fyrdörrars(större utrymme)? Har du familj? välj 80:n. Är du 1 person med kanske en partner och inte behöver större utrymme? Välj coupén. Coupén är snyggare än 80:n men klart dyrare. En coupé är lite svår (enligt mig) att hitta i bra skick. Men hittar du en så slå till. Frågan är vad du ska med bilen till?

Hade tänkt att övningsköra i egen bil..  och använda den som "Första kör bil" som 18åring när man har fått körkortet...

Coupen är ju dyrare, men har ju så att det räcker precis, Har då inte råd att köpa nått "ljudsystem" till bilen;P.. men det brukar dyka upp nån coupe med hyffsat bra pris då och då. men så kommer ju försäkringspriset in.. Trafikförsäkring på Audi 80 går ju på 5000/år, men vet ej hur mkt dyrare coupen är...

104 Inlägg
7 oktober 2006
trafik kan väll inte kosta 5000 om året. på min kostar de ca 5500 för helförsäkring

15 Inlägg
7 oktober 2006
audi_coupé skrev:
trafik kan väll inte kosta 5000 om året. på min kostar de ca 5500 för helförsäkring

Vad försäkringen kostar för en bil beror på en hel del. Så det är inte omöjligt. Dels är var det Audi 80:n han kollat upp.

Ska du ha den som första bil så skulle jag nog säga coupén. Dels för att den är mindre samt snyggare. Sen kommer ju försäkringsfrågan och annat in som du nämnde. Vill du styla och annat bör du satsa på en billigare bil om du inte har någon inkomst. Annars kan sånt kanske vänta medans du samlar ihop ett par slantar?

Det viktiga är vad du tycker, men ta också reda på bilarnas prestanda, bensinförbrukning osv, om du vill vara säker på att du väljer rätt. Sen ska du också tänka på att inte förlora för mycket pengar då du senare säljer bilen om du ska styla den etc.

I slutändan ska du tänka på att inte lägga ner alla pengar på att köpa bilen. Du ska också ha råd att köra den. Det är inte roligt med en bil som du inte kan köra.

MVH
Senast redigerat av ToM10 (7 oktober 2006)

16 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Kloka ord där:) tack!

Har funtat på att köpa coupen, väldigt sugen:), Stylingen och ljudet kan vänta till senare somsagt.. Bilen kan ju läggas på förälderns namn=Billigare försäkring osv osv:)

16 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Det blev en Audi 80 -89.. Svart me liten spoiler:)! fina fälgar

Audi coupe kommer efter nästa sommaren då man har jobbat på sig lite cash!

tack o hej!smile

15 Inlägg
8 oktober 2006
Grattis!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök