2527
Sök

Svårrt få tätt avgassyst. 740gle

6 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Varför lyckas jag inte få det tätt mellan grenröret och främsta röret på avgassystemet. Köpte en ny packning, ngn slags metall ring. Det dras ju ihop med skruvar och muttrar. Jag drog ihop så hårt att skruvarna gick av. Det hade jag räknat med så jag hade ett lager och drog inte riktigt så hårt nästa gång. Ändå är det en liten läcka så det låter som om det är hål på en ljuddämpare, men det är det inte. Såg att avgassystemet inte verkade gammalt alls, nästan nytt. Gamla packningen var också ny. Annars en gammal bil -88 i kanonskick. Bilen går väl inte igenom bes. med detta läckage, synd på en bil som inte haft en enda amnärkn. på 22 år.

Drifting Streetrace
225 Inlägg
3 april 2010
kan bero på att då har anläggningsytan på grenröret har spruckit eller blirvit ojämn! om du inte byter den så prova me lite avgaspackning på typ emellan o dra åt!
Är de rätt packning då?

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

6 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Är det s.k. monteringspasta man ska kladda på mellan bitarna innan man drar ihop delarna?

664 Inlägg
3 april 2010
Det sitter väl 3 pinnbultar där? Det är väl en metallplåt/folie liknande som ska sitta där?

* Voff voff *
10 622 Inlägg
3 april 2010
Jag hade detta problem på min 740 för typ 6-7 år sedan och då berodde det på att fästet som håller främre röret mot växellådan helt enkelt saknades! Och då kunde allt röra sig för mycket med resultat att det började läcka i princip omgående efter man startat!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Ja, tre bultar. Och en "packning" av metall, en tjock ring. Men ngn foliepackning tror jag inte det ska va. Ska pröva att kladda på tätningspasta också.

Sök