3267
Sök

Fortkörning! Varning

13 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
jo de är så att jag i somras råkade ut för en fortkörning...dom mätte mig på 117km/h på 90 väg...de resulterade i 1600:- i böter som ja betalade osv...
grejen är den att idag kom de ett brev där det stod att dom utfärdade en varning o den biten...o ja fick brev som ja skulle skicka in om ja godkände eller inte...
tänkte höra lite angående varningen..hur funkar den? kan man få nån mer fortkörning utan att kortet åker eller är de kört om man får nåt mer? kanske ska tillägga att spärrtiden ej gått ut än...

o vad händer om man väljer o överklaga varningen?

MVH/micke

381 Inlägg
11 oktober 2006
Har du prövotiden kvar?
Jag åkte på 125km/h på 90 väg för ett par månader sen typ 5. Fick 1800:- böter. de va en fartkamera. Fick lapp hem om att påfölden blev 1800:- oki skrev på betalade in å skickade in godkännande. Dröjde två månader sen kom lapp om att mitt kort va indraget. av med de e i två månader men håller på att ta om de nu igen iaf

1 256 Inlägg
11 oktober 2006
Har du prövotid kvar på körkortet är det samma som för alla andra som inte har prövotid,

3 fortkörningar = Indraget körkort
31 km/h över tillåten hastighet = indraget körkort
Har du prövotid så måste du göra om ALLT, Uppkörning & Teori
Och för den som inte har prövotid så får man tebax kortet när spärrtiden är slut.

Och överklagar man så går det till Tingsrätten och där vinner ALLTID polisen vid Kamera / Laser.
I vissa andra fall kan man vinna lätt i brist på bevis och vittnen!
Senast redigerat av Jonni (11 oktober 2006)

Sök