4041
Sök

Saab 9-5 2.3t -99:an, hur ska man sätta på en dupmventil så att allting ska fungera bra :)

13 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Orginal på den saaben siter en återcirkulerande dumpventil, när jag tar bort slangen som går från dumpen till röret mellan turbo o intercooler på tomgången dör/chackar, hur ska jag göra så att dumpen ska vara öppen samtidigt som bilen ska gå som den ska smile

Elektriker
25 Inlägg
9 april 2010
Går väl inte att sätta öppen dump pga LMM, eller är jag ute och cyklar?

354 Inlägg
9 april 2010
kallewiberg skrev:
Går väl inte att sätta öppen dump pga LMM, eller är jag ute och cyklar?

ne de e nog som du säger.. Enda sättet skulle väl vara att lägga LMM på trycksidan, så nära spjället som möjligt.. De e nog inget jag rekommenderar, men säger bara att de GÅR. smile Lägg öppet filter istället, då kvittrar det nog smile om det är det du är ute efter..

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

13 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
jag ute efter den vislande ljuden som kommer från öppen dumpen smile är luftmängdmätare samma sak som luftmassmätare? eller luftmängdmätare är bara en givare som är inskruven i röret vid dumpen???

354 Inlägg
9 april 2010
Piecia skrev:
jag ute efter den vislande ljuden som kommer från öppen dumpen smile är luftmängdmätare samma sak som luftmassmätare? eller luftmängdmätare är bara en givare som är inskruven i röret vid dumpen???

De visslar när du har öppet filter också, från turbon.. smile

luftmängdmätare och luftmassamätare är inte lika, men nejdå, givaren som är inskruvad är nog nån temp givare bara.. luftmassamätaren/luftmängdmätare är på insugsidan på turbon..

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

206 Inlägg
10 april 2010
Man ska absolut inte ha öppen dump på en T7 motor... Inte sportluftfilter heller för den delen, Det är väldigt lätt att det skadar LMM:en så den börjar skicka fel värden till styrsystemet som i sin tur lätt resulterar i motorskador.

UNDERGROUND
649 Inlägg
10 april 2010
testa annars å sätt den efter intercoolern, å kola så att vakumslangen som går från turbon till dumpern,

13 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
så det fins inget chans att få den ljud efekten vilken man få ifrån öppen dumpen :S

Sök