3183
Sök

Hur ställer sig en S60R mot bmw e46 (330/335/m3)?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
13 april 2010
#21
Finns ett inslag i top gear har jag för mig då jeremy provar s60r och han har lite åsikter om bilen och att den ska konkurera med M3, dock hittar jag inte klippet på tuben nu.

2slow

820 Inlägg
13 april 2010
#22
S60in är väl en lyxglidare med lite roligare inslag än en "vanlig" T5a, men jag har tyvärr svårt att se den konkurrera med en sån gigant som M3. Tiff på Fifth gear gillade S60R iaf, litar faktiskt mer på han än Jeremy Clarkson i top gear, men tror ändå inte den kan konkurrera med M3an... men för mest och bäst information, testkör båda bilarna och bilda en egen uppfattning, alltid det bästa i slutändan tycker jag.


......och alla ni coola snubbar som sitter och hetsar på pajkastning, ni tror inte att ni redan lagt startskottet själva? men ni är häftiga, får jag vara med? eller inte.

Om man säger

100% ninja
342 Inlägg
13 april 2010
#23
kom i ihåg att s60n är framhjulsdriven med bakhjulsassistans. inte äkta fyrhjulsdrift.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Speed FMK
849 Inlägg
13 april 2010
#24
Volvon har nog bättre komfort och är nog en bättre bruksbil medans BMWn är snabbare och nog har mer körglädje.  Det år min åsikt iaf.

Mvh Ludde


806 Inlägg
13 april 2010
#25
Panzar_Audi skrev:
S60in är väl en lyxglidare med lite roligare inslag än en "vanlig" T5a, men jag har tyvärr svårt att se den konkurrera med en sån gigant som M3. Tiff på Fifth gear gillade S60R iaf, litar faktiskt mer på han än Jeremy Clarkson i top gear, men tror ändå inte den kan konkurrera med M3an... men för mest och bäst information, testkör båda bilarna och bilda en egen uppfattning, alltid det bästa i slutändan tycker jag.


......och alla ni coola snubbar som sitter och hetsar på pajkastning, ni tror inte att ni redan lagt startskottet själva? men ni är häftiga, får jag vara med? eller inte.

Vsgod men jag håller mig utanför denna:)


kevlar_soul
13 april 2010
#26
Jag och min bror hade trevligt i hans S60 T5 BSR Steg 3 när vi lekte med en BMW M3 E46. Rakt fram vann S60:n. Däremot tror jag att det är mer körglädje i en BMW.

474 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
#27
Jag tror iaf att det inte blir en M3a, den är nästan 100 k dyrare än en s60R om man ska ha liknande utrustning i båda, lika miltal och årsmodell... den är mycket dyrare i försäkring, soppa och antar att det är dyrare tillbehör eftersom att det är en M-bil. På vintern så går ju s60R som en klocka vilken ja inte tror M3an gör tyvärr!

Det jag dock inte förstår är hur alla kan säga att det inte är nå körglädje i R:en, kolla vilka som ligger i topp i stcc, det är BMW och volvo så volvo kan ju inte ha så mycket sämre chassie än bmw. Visst det är skillnad på stccbilarna och vanliga gatbilar men med öhlinare, brembobromsar och hyffsat med power under huven så kan det ju inte vara en så tråkig bil som någon skrev?

Kommentera & Rösta ! ©

806 Inlägg
14 april 2010
#28
wallingstam skrev:
Jag tror iaf att det inte blir en M3a, den är nästan 100 k dyrare än en s60R om man ska ha liknande utrustning i båda, lika miltal och årsmodell... den är mycket dyrare i försäkring, soppa och antar att det är dyrare tillbehör eftersom att det är en M-bil. På vintern så går ju s60R som en klocka vilken ja inte tror M3an gör tyvärr!

Det jag dock inte förstår är hur alla kan säga att det inte är nå körglädje i R:en, kolla vilka som ligger i topp i stcc, det är BMW och volvo så volvo kan ju inte ha så mycket sämre chassie än bmw. Visst det är skillnad på stccbilarna och vanliga gatbilar men med öhlinare, brembobromsar och hyffsat med power under huven så kan det ju inte vara en så tråkig bil som någon skrev?

Körglädje är ju när du känner att du kör bilen och du får ett smile, i en volvo finns inte den körglädjen utan bara en ratt som inte hänger med när man ska svänga snabbt och man känner inte att man styr bilen som man gör med en Bmw. Tror inte heller att m3an drar så mycket mer än volvon heller


593 Inlägg
14 april 2010
#29
Jag hade S60R och sålde den JUST FÖR att det var så TRÅKIG på vägen..
850n gör ett mycket bättre jobb i aspekten nöjes-körning, dock är S60R svårslagen i utseende och komfort.
För mig är S60R lite av en gubb/familjeräser, inget annat!
Sjukt nice att köra, komfortmässigt, man sitter riktigt bra, bilen går rätt bra, men den är rätt känslolös, man har ingen aning om vad hjulen gör eller hur hjulen står osv, kan också tillägga att jag alltid körde min bil i "Advanced" med DSTC HELT avstängt, förutom det hade jag extra hårda sänkfjädrar och lite racebussningar, men ändå så är den långt ifrån lika kul som en 850(då med KW V2 och lite annat smått o gott) sen är ju M3an ett par strån vassare än 850n rent körmässigt..

Ditt val beror nog helt på vad du ska ha bilen till, men så länge du inte är ute efter att vara snabbast runt en bana så hade jag nog tagit volvon iaf.
Med motiveringen att den är relativt billig och riktigt skön bil som man gott kan köra året runt.

Men återigen, det är DITT val! Ingen annan ska komma och berätta för dig vilken bil du ska köpa, så mitt sista råd är PROVKÖR!

Hoppas mitt svar var givande!

//Jerker

806 Inlägg
14 april 2010
#30
Jerk-R skrev:
Jag hade S60R och sålde den JUST FÖR att det var så TRÅKIG på vägen..
850n gör ett mycket bättre jobb i aspekten nöjes-körning, dock är S60R svårslagen i utseende och komfort.
För mig är S60R lite av en gubb/familjeräser, inget annat!
Sjukt nice att köra, komfortmässigt, man sitter riktigt bra, bilen går rätt bra, men den är rätt känslolös, man har ingen aning om vad hjulen gör eller hur hjulen står osv, kan också tillägga att jag alltid körde min bil i "Advanced" med DSTC HELT avstängt, förutom det hade jag extra hårda sänkfjädrar och lite racebussningar, men ändå så är den långt ifrån lika kul som en 850(då med KW V2 och lite annat smått o gott) sen är ju M3an ett par strån vassare än 850n rent körmässigt..

Ditt val beror nog helt på vad du ska ha bilen till, men så länge du inte är ute efter att vara snabbast runt en bana så hade jag nog tagit volvon iaf.
Med motiveringen att den är relativt billig och riktigt skön bil som man gott kan köra året runt.

Men återigen, det är DITT val! Ingen annan ska komma och berätta för dig vilken bil du ska köpa, så mitt sista råd är PROVKÖR!

Hoppas mitt svar var givande!

//Jerker

Kan inte mer än ge dig +10 för det inlägget:)


474 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
#31
Jerk-R skrev:
//Jerker
Kan inte mer än ge dig +10 för det inlägget:)

Håller med!

Kommentera & Rösta ! ©

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 april 2010
#32
Eftersom ditt andra tråd blev låst lägger jag det här igen.
Inte vet så mycket om S60R men däremot har jag skrivit lite om E46 som du kan läsa och får lite mer kött på ben med mycket fyllig och bra information;)
http://www.bimmerforum.se/index.php?top … 65#msg3565

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Rejsa ?
2 959 Inlägg
14 april 2010
#33
Hmm detta med att R bilar och Volvos STCC bilar har nått gemensamt får du nog glömma.
Har du sett en STCC bil på nära håll ? Det är rätt mycket ändringar, mods osv gjort på en sådan bil.

Jag gillar Volvo men alltså en S60R kommer inte i närheten av en M3:a i körglädje, dock hänger den med M3:an eller är tom lite snabbare med ett Steg 3 om man ska köra rakt fram.

Priset är ju en viktig faktor med men ska du satsa på Volvo så kör på en T5:a och använd mellanskillnaden till att fixa till den istället.
R:ens 4-hjulsdrift är ett skämt och dessutom inte speciellt hållbar vid lite aktivare körning.
Volvon är ju som folk redan sagt en bättre allroundbil och brukis och garanterat billigare i drift och försäkring.

Autotech


Sök