2648
Sök

Hillman HDC-1160 bilsterio får inte in subwoofer

Lée Rònk
38 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Tjena!

Har köpt mig en Hillman HDC-1160 och tänkte att jag skulle testa sub-utgången. Sågade till en baslåda och stoppa in en ca 8" liten 60W bas (bara för att testa)cool.  Lödde på en adapter och stoppa in den i min HDC-1160. Hände inget hmm . Aja, får la läsa manualen. Såg att man var tvungen att sätta på Subwoofer utgången, inga problem. Bara det att det fortfarande inte funkar. Testa att stänga av den, funka inte. Testa med reset, och gjorde om det, funka inte. Funkar inte häller om jag stoppar in kontakten i dom extra sid-högtalar utgångarna.

Om jag stoppar in dom i bakhögtalarnas kablar så funkar de, så det är inget fel på basen. Resistansen ligger på ca 5ohm. Är detta ett känt fel eller är det helt enkelt så att min Hill-Billy sterio inte har support för en riktig värsting bas? Fan, brudarna väntar!

Har ryckt som en tok och jag börjar törsta efter en bärs, så jag lägger ner för idag. Tänkte att det inte skadar att fråga på detta underbara forum big_smile

Där har vi den: http://www.hillman-electronics.com/sw_v … sp?id=5662

Tack på förhand
Anders tongue

Full Gas
51 Inlägg
16 april 2010
en dum fråga kanske! Men kör du slutsteg?

Lée Rònk
38 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Comara skrev:

Nepp wink Men man borde väll ändå få utsignal?

16 197 Inlägg
16 april 2010
Prawler646 skrev:
Comara skrev:

subdelningen funkar ju bara på lågnivåutgången som är avsedd för de.. hur har du kopplat basen??
Senast redigerat av evilaudio (16 april 2010)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lée Rònk
38 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Prawler646 skrev:
Comara skrev:

subdelningen funkar ju bara på lågnivåutgången som är avsedd för de.. hur har du kopplat basen??

Drog den rätt på Subwoofer-koppling framme vid sterion. Kanske är därför? Så jag måste köpa ett slutsteg för att det ska funka? Ska ju ändå göra det när jag skaffar "riktiga" basar big_smile

16 197 Inlägg
16 april 2010
Prawler646 skrev:
evilaudio skrev:
Prawler646 skrev:

Drog den rätt på Subwoofer-koppling framme vid sterion. Kanske är därför? Så jag måste köpa ett slutsteg för att det ska funka? Ska ju ändå göra det när jag skaffar "riktiga" basar big_smile

har du kopplat basen direkt på lågnivåutgången som de står SUB på??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lée Rònk
38 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Prawler646 skrev:
evilaudio skrev:

har du kopplat basen direkt på lågnivåutgången som de står SUB på??

Det stämmer bra det. Antar att det inte funkar och att den är avsedd att kopplas till ett slutsteg som itne behöver så mycket volt. sad Aja, får väll trixa ihop det med dom andra högtalarna där bak så länge. Tack för hjälpen, skulle nog lagt ner mer arbete för jäves om jag inte fått svar wink

Full Gas
51 Inlägg
16 april 2010
Ja det är klart du måste ha steg! Lågnivå kabel för subben ger inte sån ström så du får ut ljud till en 8" basar

Sök