jag sänkte min w124 genom att kapa (2,5 varv max om den ska gå igenom besiktningen)
men tänk då på att hjulen kommer ställa sig toe-in eller toe-out,gör en hjulinställning efter det.
Cambern går ej att justera om.
Själv tuggar min merca för jag har sänkt den på däcken
Var till en som ställer in däck å han sa att tyvärr är det bara att höja bilen igen,annars kommer den kosta däck.
Har ett par 17 tummare på den nu med 225 däck runtom,försök göra skärmkanterna lite större för annars kommer de bara skrapa.
När vi lös fjädrarna så va vi tvungen att lossa länkarmen? bak som fjädern satt fast i,plus fjäderklämmor.
Fram är de lite knasigare att få lös dom. kom dock ej ihåg hur vi gjorde för de va 1 år sen.
Men tittar du så kommer du se hur du gör
Tänk bara på att den kommer tugga däck om du har otur,nöter mer på stagen i bakvagnen,bilen kommer bli svampigare(kanske)...
Kör på riktig sänkningssats och dämpare,de är mitt råd