2965
Sök

vad ska jag göra med vevhusventilationsslangen (öppet luftfilter)

349 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
hej hur ska jag nu göra på min 405:a?
jag har slopat luftburken och skaffat bmc (öppet filter) och en silikonslang. så jag har kopplat in allt och det ser faktist riktigt fint ut:P...men vevhusslangen som gick till den gamla luftburken kan jag ju inte koppla in nu:S så jag funderar på att köpa ett vevhusfilter från ridetech för en hundring.
men jag har hört att det kan komma olja ur slangen om man varvar tillräkligt mkt så man måste ha någon slags behållare...lr har jag fel? SBP gillar ju absolut inte detta med öppervevhusfilter...
det måste vara i ett slutet system lr nått sånt skit?:S
Så hur tycker ni att jag ska göra??
mvh //matte

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93

SSS -12
3 217 Inlägg
18 oktober 2006
Sålänge du har något som stänger in oljan så den inte rinner ut så ska det nog kvitta vad du sätter där...

Men ett sådant vevhusfilter borde ju vara fullt tillräckligt, titta på det du hade i originalburken och fatta principen, sen är det bara att låta fantasin flöda!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Rallytok
165 Inlägg
19 oktober 2006
Gör som jag gjorde på min rallybil.
Ta en 5 literdunk, borra hål i locket och stoppa i slangen och täta runt slangen. Vips så har du ett slutet system.. När den börjar att bli full så bara lossa på skruven och töm ut oljan... Fast det tar en jäl..a massa år.

Eller så bygger du en catchtank.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

Sök