Tjena. Mitt första inlägg så jag hoppas jag inte gör allt för grova fel.
(bytte rubrik då den kändes fel)
Har då köpt en 745a att ha till norge där jag jobbar just nu och även ha den en del på fritiden.
Har satt in 4x5.25 Rockford Fosgate T152C Power som jag köpt på brl och även en ny stereo på 4x50w, men nu är det så att jag hade velat ha ha lite mer bas i ljudet och lite mer power i framhögtalarna (känns som dom klarar mer men inte får kraften).
Så tänkte nu köpa en bas och ett slutsteg för att förbättra ljudet i bilen. Var och pratade med en på brl i sisjön och han sa att en JBL GTO75.4 (
http://www.brl.se/main.aspx?mc=67&c=67&p=3002) skulle funka bra att driva hela systemet med (både bas och fram). Han rekomendera också en bas (singel 12a) men kommer inte ihåg vilken.
Tänkte nu bara kolla om det låter som någon bra ide med ett fyrkanals slutsteg att driva allt med eller är det något jag borde ändra/tänka på som att köra 2 steg (ett fram ett bak) eller något sådant. Inte hållt på med detta innan så vet inte riktigt.
Har tänkt att lägga runt 5k på bas/slutsteg som det ser ut nu så har ni några bra förslag kan ni gärna säga dom. Vore bra att kunna ha med slutsteg och så till nästa bil med eftersom jag inte vet hur länge jag har kvar denna. Tacksam för hjälp, är nybörjare på detta så vet inte riktigt hur man ska koppla och ha för saker för att få bäst ljud.