3485
Sök

Mysko fel, Skoda fabia -00

Bilbyggare
74 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Hej alla!

Försöker klura ut vad det är för fel på morsans skoda. Den började plötsligt vägra starta. Allt var släckt tom klockan, trodde det var tomt batteri. Så fort man nuddade med startkablarna så gick den igång så de verkar inte som det är tomt batteri. Bytte batteri till ett med indikering och ungefär samma ampere, nån mer än det förra.

Mätte laddning och hade tom multimetern fast i bilen en vecka o den laddade!
Så av en slump så upptäckte jag en kväll att allt (!) började lysa och summern för helljus tjöt efter att jag tagit ur nycklarna. Satte tillbaka nycklarna o startade samt vred på omkopplaren från 0 till helljus. Då sluta det. Stängde av och sen gick det ytterligare 3 veckor så gjorde den samma sak men då räckte det att jag vred om på omkopplaren. 

Nu har bilen fungerat felfritt i 4 veckor o så helt plötsligt så va det samma fel imorse. Kollade den här indikeringen och den visa på okej (om den nu stämmer). Fick starthjälp och sedan började jag peta på omkopplaren och den går att trycka inåt lite och då tänds instrumentbelysning samt halvljus. Kan det varar kortis i den?

Nu är jag där att jag funderar på tändningslåset eller omkopplaren men i övrigt e ja nollad!

På fabia finns inga lampor i handsfack odylikt som kan dra ur. Har även kollat alla jordpunkter men alla såg bra ut. Nu e ja helt utan mer ideer och tänkte se om det är någon här som har någon bra ide på vad det kan vara och vad jag skulle kunna göra.

Mvh

Att bygga bil handlar inte om rätt elr fel mer om hur extrem du vill vara!

772 Inlägg
25 maj 2010
Jag tycker ju nog att du hittat felet. Skaffa en ny eller begagnad ljusomkopplare och testa med.
Det verkar ju vara i den som det är något fel.

Bilbyggare
74 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Okej, misstänkte nog att de är den men man måste juh alltid konsultera de högre makterna big_smile

Att bygga bil handlar inte om rätt elr fel mer om hur extrem du vill vara!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök