2996
Sök

Lossa dörrsidorna

195 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Hejsan!
Har en v70 -06 och jag har köpt nya panelinlägg till dörrarna och på dom andra ställena inne i bilen.
Men jag funderar lite på hur man lossar dörrsidorna, är inte helt säker på hur man gör.

Är det någon som kan detta? smile

195 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
tackar så mycket! ska kika smile

195 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Är fortfarande inte helt säker, ska jag ta bort clips och skruvar som sitter runt om hela dörrsidan? Och sedan bara dra dörrsidan utåt/uppåt? smile

135 Inlägg
17 juni 2010
tutti_frutti skrev:
Är fortfarande inte helt säker, ska jag ta bort clips och skruvar som sitter runt om hela dörrsidan? Och sedan bara dra dörrsidan utåt/uppåt? smile

Ja precis så, men var ett tag sen jag gjorde detta på en v70 men när du lossat Alla skruvar etc, sitter den fortfarande fast eller är den lös? är den lös så dra upp den bara. Men om den sitter fast så ryck ut  dörrsidan rakt och därefter dra upp den.
Senast redigerat av gasolinbloood (17 juni 2010)

195 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Ok, ska man lossa nånting vid handtaget och där? eller är det bara skruvarna runt om? smile

135 Inlägg
17 juni 2010
tutti_frutti skrev:
Ok, ska man lossa nånting vid handtaget och där? eller är det bara skruvarna runt om? smile

Aaa handtaget som man drar för att stänga dörren, ska du ta något vasst (var försiktig så du inte förstör plasten) och dra bort "halva" plasten. Då ser du två torx skruvar (om jag inte missminner mig). smile

195 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Okej, ska försöka med detta sen när jag fått alla panelinläggen imorgon smile Tack för hjälpen här

Sök