2768
Sök

Audi Navigation Plus-problem Audi A6 2,5 TDI 2002

162 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Tjena, har ett litet problem jag skulle vilja ha hjälp med. Audi A6 2,5 TDI 2002

Allting började med att vår gps slutade att fungera som den skulle. Hur man än gjorde så hade den alltid Odense i Danmark som startposition. Tänkte att en enkel ta ut/sätt in navigationsskiva-procedur skulle hjälpa, så jag gick in i mode->settings->eject cd. Såhär långt var allting bra, men sen när jag skulle sätta in skivan igen fungerade det inte. Skivan kommer 2/3 in, sen tar det stopp. Har tom provat att trycka in skivan hela vägen med våld, men den rubbar inte på sig. Jag antar att den enklaste lösningen är att åka in med den till Audi så de får titta på den, men det får bli först efter helgen då.

Är det någon annan som har haft detta problemet med sitt system? Hur löste ni det isåfall?

Tack på förhand

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Administratör
2 978 Inlägg
19 juni 2010
Om du kolla i navens meny finns det inte nån typ av flik där det står "sätt i cd skiva nu" som du måste klicka på INNAN du försöker mata in skivan? Jag vet att det brukar vara så när det är en frontmatad cd-växlare.... Kanske kan det vara så i ditt fall med?

En kopp av den svarta såsen...

162 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Nope, så är det inte hmm Kan enbart trycka på mode -> settings -> eject cd eller info. Ingenting annat går att "highlighta" i rullmenyn.

Kan även tillägga att man hör "indragningsmotorn" arbeta när skivan åker in, även när skivan tagit stopp. Så antagligen är det något som ligger i vägen som hindrar skivan från att åka hela vägen in. Det hörs även ca 3-4 "klick".
Senast redigerat av HalfShell (19 juni 2010)

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Sök