3001
Sök

Hur får man bort dörrsidan?? (v70N)

195 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
Hejsan!
Nu har jag börjat med o ta bort dörrsidorna, för att byta listerna.
Men jag började på ena bakdörren, för att den såg enklare ut.
Jag tog bort alla clipsen som sitter runt om hela dörrsidan, men jag får ändå inte loss den.

Är det något mer man ska ta bort förutom alla clipsen? är det nån mer skruv eller så?
eller är det bara och dra loss den? vill ju inte förstöra något.
Mvh Matilda smile

Speed FMK
849 Inlägg
26 juni 2010
Är det samma som på s60 så sitter det en liten torxskruv innanför ett plastlock i handtaget på insidan. Efter det så är det bara att lyfta uppåt. Hoppas det går bra! smile

Mvh Ludde

195 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
aha den lilla fyrkantiga plastlocket som sitter nere vid handtaget eller vid där man hissar ner rutan?
Jag tänkte att det var en skruv kvar där smile
Men hur ska jag få bort det locket utan att skada det? jag har testat med mejsel men det blir ju fula märken då. Och, från vilket håll ska man ta loss locket? uppifrån eller spelar det ingen roll? smile

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
26 juni 2010
Ett tipps är att du köper en haynes reparationsbok på ex biltema, dem är guld värda när man pillar med bilen. Jocke
Senast redigerat av jok3 (26 juni 2010)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

195 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
Tack smile ska jag göra.
Men hur får jag bort den lilla plastbiten nudå? :)utan o förstöra den?

Speed FMK
849 Inlägg
26 juni 2010
tutti_frutti skrev:
Tack smile ska jag göra.
Men hur får jag bort den lilla plastbiten nudå? :)utan o förstöra den?

Japp. Är nog det locket. smile Jag lossade mitt med en tunn liten mejsel. Jag fick inga direkta märken efter. Annars är det något tunt plastverktyg som gäller om du vill vara på den säkra sidan. smile

EDIT: Jag har för mig att hakarna sitter på sidorna men du kan ta loss det från vilket håll som helst. smile
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (26 juni 2010)

Solfilmsmontör
2 Inlägg
27 juni 2010
Ta en såkallad "pet" och pilla in i övre delen av plastlocket. Locket sitter med 2 "tänder". Lätt som en plätt! smile

533 Inlägg
28 juni 2010
http://img105.imageshack.us/f/framredorr9kv.gif/

http://img105.imageshack.us/f/bakredorr7px.gif/

Vassego smile
Detta är iofs till S60, men tror det är samma till V70.
Senast redigerat av Slemrotta (28 juni 2010)

Sök