2972
Sök

Hur får man på kromlister?

195 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Hejsan!
Jag har ju en v70 -06 classic med vanliga lackade lister runt om, och nu har jag skaffat mig såna där krom lister som sitter på v70 summum bilarna, nu undrar jag om det är nån som vet hur man sätter fast dessa krom listerna? Jag är tjej så jag kan inte så mycket smile
Tacksam för all hjälp!

195 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Ingen som har nån aning om detta?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
195 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Men så jag måste ta bort alla original listerna? och sen köpa nya lister eller är det inte bara att sätta på kromlisterna uppe på dom vanliga original listerna? eller hur gör man?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
5 juli 2010
Om du nu har listerna som du skrev i första inlägget så ser du hur dem ska sitta men jag tror nog att du måste ta bort de gamla först.Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
5 juli 2010
Ja det är helt andra lister fram och bak på summum paketet så du måste lossa dessa och byta

195 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
jaha, vad för lister ska jag byta till då? går det alltså inte sätta på krom listerna?

2 924 Inlägg
5 juli 2010
Men har du skaffat äkta "Summum-lister" (som har intregerad/infälld kromlist) eller har du skaffat endast kromlist med dubbelhäftande tejp på metervara, som man klipper till lämplig längd?

Bilder säger mer än tusen ord...

~ Life is short, have FUN! ~

BMW entusiast
579 Inlägg
5 juli 2010
tutti_frutti skrev:
jaha, vad för lister ska jag byta till då? går det alltså inte sätta på krom listerna?

Jag föreslår kromlisterna du köpt... roll

195 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Jag har alltså endast själva kromlisterna ifrån en annan bil, Inte hela listen som dom sitter på.
Hur ska jag göra då?

2 924 Inlägg
6 juli 2010
tutti_frutti skrev:
Jag har alltså endast själva kromlisterna ifrån en annan bil, Inte hela listen som dom sitter på.
Hur ska jag göra då?

Dessvärre måste du nog ha resten av summum-listerna också och ersätta dina orginallister med dessa komplett eftersom kromlisten ska sitta "infälld" i summum-listen.
Att modifiera dina orginallister för att de ska passa ihop med kromlisterna är nog tyvärr inget att ens tänka på.

~ Life is short, have FUN! ~

3 860 Inlägg
6 juli 2010
Håller med, det är nog så att du får skaffa hela listerna... Borde ju gå att köpa på volvo, kan ju alltid ringa dit o kolla pris iaf!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

195 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
aha sad

195 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
har sett på många sidor att man kan köpa bara kromlister, alltså som ser ut som krom.
tex.

http://www.carlab.se/shop/krom-lister-28300c1.html

är det bara skit eller kan de va nått att sätta nånstans på bilen tro?

Skogsmålare
630 Inlägg
7 juli 2010
har för mig att att summum listerna ligger på 3-400st hos Volvo och då är de olackade

Sök