2664
Sök

Är 10 minuter värt det??

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
4 juli 2010
#21
Hej!

Jag menade inte att dra igång en diskussion om vems fel det var.
Kan väl säga såhär, jag är mer en person som gillar att kanske gasa upp till 100 på en 70 sträcka och sedan gå ner i 70 igen.
Åka mer än 150 på allmän väg tycker jag är väldigt obehagligt.
Kvittar om det är mitt i stan eller på motorväg, blir snabbt obehagligt tycker jag.
Men att gasa på så det bara skriker ur motorn på Cobran och sedan släppa ner till laglig hastighet tycker jag är kul/skönt.
Visst innebär det risker självklart men jag ligger ju inte mer än max 30km/h över hastighetsgränsen och jag gör ju det endast på 70 vägar. Säger dock inte att jag inte gör fel, för jag gör ju något olagligt smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

-utan 940
1 728 Inlägg
5 juli 2010
#22
Jag beklagar sorgen, det måste kännas tungt.
Nej inte är det värt att riskera sitt eller andras liv för att spara 10min men man kör ju oftast inte för fort för att man har bråttom utan för att det är kul som andra redan har skrivit.
Jag har kört många gånger på den vägen och det är helt fel väg att köra tokfort på, det är inte bara en mötande körbana utan även stor risk för vilt eftersom det är skog på båda sidorna av vägen och inget viltstängsel.
Han skulle ha legat kvar på E18/E20 om det var den vägen han kom på från början och planerade att göra mätarn ut.

Rumpmas
3 860 Inlägg
5 juli 2010
#23
-Michael skrev:
Det är kul när det går fort!


Sen är det inte heller hans eget fel att han dog. Föraren i den u-svängande bilen borde spärras in för vållande till annans död.

Idiot. Hur ska de kunna bedöma att bilen, som kanske inte ens har kommit inom synhåll än, kommer i tre gånger den lagliga hastigheten? När jag läser blir jag glad att ingen i den andra bilen fick livshotande skador, även om det inte finns någon "oskyldig" förare inblandad. Hade föraren av M3:an kommit i laglig hastighet hade han sannolikt hunnit bromsa. Jag tror helt enkelt inte att föraren av Volvon ens såg BMW'n, eftersom den ännu inte dykt upp ur närmsta svacka eller kurva då den rörde sig 60 m/s eller mer.
Senast redigerat av Andromeda (5 juli 2010)


Handledare
1 481 Inlägg
5 juli 2010
#24
Ja, ska man testa toppfart så ska det vara på ett ställe där man inte möter bilar. En tom motorväg kl 0500 en söndagsmorgon fungerar. Killen lider väl inte, men hans familj och vänner måste det vara tufft för. Tänk er för innan ni gasar på. Volvon flyttade sig 50m i smällen så BMW:n måste kört långt över 200.


Rumpmas
3 860 Inlägg
5 juli 2010
#25
Andromeda skrev:
-Michael skrev:
Det är kul när det går fort!


Sen är det inte heller hans eget fel att han dog. Föraren i den u-svängande bilen borde spärras in för vållande till annans död.

Idiot. Hur ska de kunna bedöma att bilen, som kanske inte ens har kommit inom synhåll än, kommer i tre gånger den lagliga hastigheten? När jag läser blir jag glad att ingen i den andra bilen fick livshotande skador, även om det inte finns någon "oskyldig" förare inblandad. Hade föraren av M3:an kommit i laglig hastighet hade han sannolikt hunnit bromsa. Jag tror helt enkelt inte att föraren av Volvon ens såg BMW'n, eftersom den ännu inte dykt upp ur närmsta svacka eller kurva då den rörde sig 60 m/s eller mer.

Du Michael! Du kan förresten göra oss alla en tjänst och lämna tillbaka ditt körkort innan du lyckas köra ihjäl någon oskyldig eftersom du så kapitalt vägrar inse att man faktiskt utsätter sig själv och andra för enorma risker i dom hastigheterna. Många här inne kör för fort, men alla utom du förstår nog också riskerna med det.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 juli 2010
#26
Andromeda skrev:
Andromeda skrev:
-Michael skrev:
Det är kul när det går fort!


Sen är det inte heller hans eget fel att han dog. Föraren i den u-svängande bilen borde spärras in för vållande till annans död.

Idiot. Hur ska de kunna bedöma att bilen, som kanske inte ens har kommit inom synhåll än, kommer i tre gånger den lagliga hastigheten? När jag läser blir jag glad att ingen i den andra bilen fick livshotande skador, även om det inte finns någon "oskyldig" förare inblandad. Hade föraren av M3:an kommit i laglig hastighet hade han sannolikt hunnit bromsa. Jag tror helt enkelt inte att föraren av Volvon ens såg BMW'n, eftersom den ännu inte dykt upp ur närmsta svacka eller kurva då den rörde sig 60 m/s eller mer.

Du Michael! Du kan förresten göra oss alla en tjänst och lämna tillbaka ditt körkort innan du lyckas köra ihjäl någon oskyldig eftersom du så kapitalt vägrar inse att man faktiskt utsätter sig själv och andra för enorma risker i dom hastigheterna. Många här inne kör för fort, men alla utom du förstår nog också riskerna med det.

Håller med dig, Andromeda, helt och hållet. Ska man förväntas kunna förutse en bil i tredubbla hastighetsbegränsningen i varje situation hade det aldrig fungerat smidigt i trafiken.

Och tycker man inte att föraren av Bmwn har någon skuld trots hastighetsöverträdelsen passar man inte i trafiken, oavsett om det så sker i bil eller på en sparkcykel.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 570 Inlägg
5 juli 2010
#27
Vem som helst kan ju trycka gasen i botten och de flesta bilar går ju lätt upp till 200. Problemet är väl att många har dåligt omdöme och gör det på fel vägar vid fel omständigheter, trafik, väder, sikt, viltfara i skymning osv.

Sorgligt och onödigt hursomhelst.
Senast redigerat av M103 (5 juli 2010)

-utan 940
1 728 Inlägg
7 juli 2010
#28
Senast redigerat av Andreas 940 (7 juli 2010)

GREASEMONKEY
822 Inlägg
7 juli 2010
#29
Ghost rider och get away in sthlm filmerna .. spelar det nån roll om dom är proffs, dom som kör ?? dom andra trafikanterna är inte proffs .. olyckor händer, den männskliga faktorn kommer alltid finnas !

R.I.P

Mvh S.Österdahl


Sök