3881
Sök

Iso kontakt till s80 -99

14 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Ska byta stereo, har haft en hu-801 som krånglade så jag åkte naturligtvis till skroten för att köpa en likadan som funkade o de sa att de inte var några problem men den funkade naturligtvis inte heller... Så nu blir det en "vanlig" stereo och undrar över vart man kan få tag i iso kontakter eller adaptrar som man kan koppla mellan volvons orginal kablar och den nya Kenwood enheten (Kenwood KDC-4047UG).

MKT Tacksam för svar !

178 Inlägg
17 juli 2010
jag köpte till våran s40 fas II å jag tycks minnas de är samma problem där,  så adaptern den kan du köpa  bland annat på volvo verkstan men ja tror även de behövs adapter till antennen å den kan du också köpa där annars de flesta stereo affärer har ju bara fråga i kassan

four rings to rule them all

2 266 Inlägg
17 juli 2010
först handlar du en kabelsats som går från s80/v70n till gamla s/v70 och där ifrån till iso så var de då för två år sen när jag handla. angående att din nya stereo inte funka är för att den lär programmeras till din bil dator och chassienr är nåt stöld skydd volvo har

svetsdiff !!!

14 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
PMPerformance skrev:
först handlar du en kabelsats som går från s80/v70n till gamla s/v70 och där ifrån till iso så var de då för två år sen när jag handla. angående att din nya stereo inte funka är för att den lär programmeras till din bil dator och chassienr är nåt stöld skydd volvo har

Nej, den var totalt kass. Skulle stoppa i en skiva men det fanns överhuvudtaget ingen cd mekanism kvar i den och skivan bara ramlade i, o läst om mycket problem med HU-801 och tänker nu strunta i den enheten även dock om den är väldigt kraftfull och levererar mkt bra ljud enligt mig själv.

Sök