Tjenare, jätte konstigt problem på min bil, det hela hände i vintras, jag kommer hem med bilen, den går kanon! Det snöar under natten och temperaturen sjunker till 23 minusgrader, jag vaknar på morgonen och ska iväg, och bilen är tvär död, den går iofs igång i cirka en halv sekund, den slår ett slag eller två sen dör den och går inte att få igång den,den ville inte ens starta på ren startgas, men den slår ett slag eller två igen om man väntar i en timme. Nu har det blivit varmare och nu startar den helt plötsligt, har bytt tändstift, satt på sportluftfilter, det är det som jag gjort. Som sagt, den går igång men den har inte alla hästar i motorn. Dem är någon helt annanstans, den är helt orkelös och vill helst lägga sig i diken å smutta på en konjak. Vad är det för fel, har kollat soppapumpen, vad mer kan det vara?
Sen innan det i höstas, så var det något knas med värmen i kupén, vattnet gick runt i kylaren och allt var bra, termostaten öppnade sig men det blev fanimig inte varmt i bilen, vad kan detta va för fel?
Tack på förhand!
// Emanuel
Senast redigerat av EmanuelEdberg (10 maj 2010)