3396
Sök

"KÖPRÅD" Celica,Eclipse,GTI

345 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Tjena!

Har nu suttit en längre tid och funderat  över mitt val av första bil då jag snart har mitt rosa kort i handen.

Vill ha en bil som ska se snygg ut men inte överdrivet som vissa har. Samt att den ska ha lite kräm i sig då man vill ha sina små race ute på gatorna.  Vad säger ni om dessa bilar? Alla tips är välkomna.

Mitsubishi eclipse -00 och uppåt

Toyota Celica -94 och uppåt

Golf Gti -94 och uppåt

Tack på förhand allihop.

Supra Club Sweden

345 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Är bilarna så ovanliga eller finns det ingen som har några bra jämförelse förslag på dessa bilar?

Supra Club Sweden

1 Inlägg
23 juli 2010
Jag har haft en Celica GT -94.
Bra bil, det är ju en Toyota så sönder går den ju inte. Skön att sitta i och köra långt i.
Jag vet inte om det bara var min bil men på min fanns all effekt på höga varv, kändes slö när man körde 'vanligt'.

Fartdåre =)
147 Inlägg
23 juli 2010
Hej! Jag har en Toyota Celica GT -98, 170hk. Den går bra i och med att den bara väger ca 1250kg. Och som sagt man får effekten runt 4500 varv och uppåt. men går at köra riktigt snålt. Min dricker ca 0.75 vid lugn körning, vilket är mindre än min sambos Nissan Almera 1.8 på 115 hästar. Har haft den i 2 år snart och inget har gått sönder. bra väghållning, riktigt tight i växellådan och korta slag.

Min grannes Golf VR6 med nyrenoverad motor orkade inte hänga med min Celica på raksträcka!

Kort sagt den bästa bil jag haft.

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

345 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Visst är det en "raksträcke" bil eller är det med drift?

Supra Club Sweden

Fartdåre =)
147 Inlägg
28 juli 2010
Vet inte riktigt hur du menar, men Celican är byggd för att köras på små slingriga landsvägar.

Super rolig att köra fast det inte sitter ett monster under huven smile

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

345 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Är det lätt att köpa delar(interiör + exteriör) till den? man har ju hört att vissa modeller är typ omöjligt att få tag på olika delar.

Supra Club Sweden

Sök