3263
Sök

Varningsljud för "ljuset är på" och "tändningsnyckeln sitter i" på opel astra -96 påverkas av min nya stereo.

1 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Hej hej hallå!

Har för min syster monterat in min 5 år gamla LG stereo med lite fina högtalare till i hennes lilla opel astra. Kanonbil att bygga ljud i då de så generöst redan fördragit kablar överallt!

Jag ville koppla som jag brukar och koppla samman tändningskabeln med strömkabeln för att slippa ha i nyckeln för att kunna lyssna på musik. Men i och med detta så verkar summern eller vad det nu är som orsakar varningsljuden i bilen att tro att nyckeln sitter i när jag öppnar dörren. Så med andra ord, varenda gång jag öppnar ildörren så börjar den där varningssignalen ljuda. Oavsett om stereon ens har displayen i eller inte..

Just nu har jag dock kopplat så att jag tagit tändingskabeln till ISO-kabeln för tändning och batterikabeln till ISO-batteri kabeln. Minne å allt på stereon är som det skall, men måste ha nyckeln i och det vill jag inte!

Så, någon som vet hur man kan koppla förbi denna summer eller koppla ur den? Den sitter droligtvis gömd bakom säkringsinsattsen i bilen och innan jag börjar rota där så vill jag ha lite råd! smile Det är två olika ljud för att ljuset är på när man öppnar dörren och när man har nyckeln i och öppnar dörren. Är det två manicker som tjuter eller är det samma?

Undrar om någon fär ute har svaret?

Overloaded
60 Inlägg
29 juli 2010
I orginalkontaktens elantenn utgång finns det två kablar kopplade till samma stift i kontakten.
Klipper man bort den ena så försvinner det har jag för mig...
50% chans att du tar rätt kabel...

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

Sök