3938
Sök

Vilket cross"märke" rekomenderar ni?

Sothora <3
1 201 Inlägg
24 september 2008
GasGas 125a? går jävligt bra

Bildemonterare samt egen verkstad. !

1 302 Inlägg
24 september 2008
KTM är ju det som gäller i alla fall ifrån min sida annars så är kawa ett bra fabrikat också båda två gör riktigt gryma cyklar som är sköna att köra.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
24 september 2008
enligt min mening:
ska de tuktas o våldas så gäller ktm
vill man ha en skön motions hoj så är de typ kawa eller sukka som gäller
vill man ha fyrtakt så är de Honda som gäller för mig iaf

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

29 Inlägg
24 september 2008
honda är de du ska satsa på, håller för mkt, kostar inte skjortan att fixa omågot nu skulle gå sönder, sen är de trevliga maskiner : )

1 Inlägg
10 augusti 2010
Yamaha rekommenderar jag för dom håller bra och går som tusan! Själv har jag en yz 85 och den har bara gått och gått tills kopplings korgen vart slut körd men den var original så det var inte så konstigt. Även att dom går bra som tusan är dom lätt att hantera tycker jag. 85cc är helt tokig iaf, först händer det ingenting sen kommer alla 30 hk och då går man över på 6:an om man vill utan gupp:P Livsfarligt men lätt att köra:D Och om någonting nu skulle gå sönder så är det billiga reservdelar att köpa till dom.
Senast redigerat av volvotobias (10 augusti 2010)

Sanizz
10 augusti 2010
Vad har du för handlare i närheten? Ta en efter det tycker jag.

Själv har man en Suzuki rm 250 som jag är nöjd med. Går som bara utav den.

7 100 Inlägg
10 augusti 2010
2008.han har nog hittat en cross nu....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 380 Inlägg
10 augusti 2010
KTM ! utan tvekan big_smile
Senast redigerat av joelimmo (10 augusti 2010)

96 Inlägg
11 augusti 2010
Lägger min röst på KTM, har haft kawa, suzuki och en yz och måste säga att ktm är den som är överlägsen. Kört 135tim utan problem, enda som är bytt är lite slit delar som kolvar, drivpaket, belägg. Bonus med hydralkoppling, svarta excel fälgar smile

11 Inlägg
11 augusti 2010
Jag har haft en 125cc honda CR 2003a som funkade felfritt och nu kör jag en 06a Yamaha YZ också 125cc.
Det är nog hugget som stucket vad man själv gillar tror jag, bästa vore om du kunde prova lite olika för att själv få en uppfattning om vad du är sugen på! wink

Vill du vinna en cross, så ska du hålla utkik på vinnarklicket.se där vi kommer ha en tävling där man ska kunna vinna en 125a.

Sleeper
3 084 Inlägg
11 augusti 2010
Tyfors skrev:
Hondan helt klart..
Kawa går bra men man får skruva mer än åka...

Men att skruva i en fyrtaktare är jävligare än 2 taktare sen behöver han kanske byta kolven efter minst 50h om han inte kör elit då det kan vara var 10:e timme

jag kör kawa för dem hade billiga delar då man körde. Då rasade alla hondor runt i kring. Så det är lite hugget som stucket. Ungerfär som saab/volvo människor.
kawan har ju snyggast färg iaf smile
KTM har jag hört har bäst kvalite.
GAS GAS är något jävla hopplock av massa märken.
Det spelar inte så stor roll kör på det du känner för, de håller nog ganska lika kvalite i samma prisklass.

4-takt 250 är lättare att köra än 125:a också och imo mycket gottigare ljud.
Senast redigerat av Sushikocken (11 augusti 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

BMW ///M3
404 Inlägg
12 augusti 2010
har kört cross i hela livet typ och lika min polare så man har ju lärt sig ett och annat.

ska du ha en cross mellan 98-02 så ska du verkligen inta ha ktm eller gas gas då båda dom var väldigt efter japanarna runt 00 och före, däremot om det vore 07 och uppåt så hade ktm varit de enda valet

suzuki 125cc mellan 98-04 hade problem med allt vad koppling och växellåda heter (suzuki har själv gått ut med att man måste shimsa om korgen och byta nån fjäder och kulor till växellåda)

honda runt 98/00 till 04/05 tror jag de var, har mkt problem med att topparna som spikar och blir skeva, cylindrar som spricker och släcker överdrivet lätt tändstift,  4 av 5 polare till mig som råkat ut för de

kawasaki har jag bara kört 85 och 250f så där kan jag inte uttala mig så mycket om 125 men har aldrig haft problem med kvalite varken jag eller polare

yamaha har jag aldrig kört men dom har väldigt bra rykte och kvalite verkar de som, och kompisar som haft yz har aldrig haft nått problem heller

Så runt den årsmodellen så hade jag valt yamaha

Sök