2821
Sök

BMW E30 | "Utan varvstopp"

238 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Tja!

Snackar med en kille som påstår att hans BMW E30 (vet ej exakt vilken motor) inte har något varvstopp alls..

Trolleri eller sant?

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

vinnarskalle!
907 Inlägg
13 augusti 2010
mest troligt har bilen varvstopp smile men en följdfråga... OM det inte fanns varvstopp, hur högt skulle egentligen motorn orka varva???

238 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Casy skrev:
mest troligt har bilen varvstopp smile men en följdfråga... OM det inte fanns varvstopp, hur högt skulle egentligen motorn orka varva???

Jag vet inte.. men han påstår att han piskar M5or med V10or me hjulspin o allt.. -_- eller aa.. De va med hans BMW 535 e39

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 augusti 2010
Alla mina bilar har haft varstopp iallafall.

Volvo 850
Volvo 740
Opel astra
Mitsubishi eclipse (g1)
Golf 3 Gti 8v

Har inte testat på 960in för den har automat så den växlar upp innan den hinner upp dit, men det sitter säkert.

Har hört folk säga att vissa gamla bilar inte har varstopp, utan de varvar tills ventilerna inte hinner med längre.

Men tror att en e30 har varvstopp. Det är ju endå en 80-tals "premium" småbil.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

238 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:

Volvo 850
Volvo 740
Opel astra
Mitsubishi eclipse (g1)
Golf 3 Gti 8v

Har inte testat på 960in för den har automat så den växlar upp innan den hinner upp dit, men det sitter säkert.

Har hört folk säga att vissa gamla bilar inte har varstopp, utan de varvar tills ventilerna inte hinner med längre.

Han svarade "Den varvar fult ut och mkt efter"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 augusti 2010
Han har ingen koll alls då big_smile

Varstoppet sitter inte vid rödmarkeringen kan du tala om för han. det brukar komma ca 500 rpm efter det, Ibland mer och ibland lite mindre, men ca 500 har det varit på alla mina iaf.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

9 119 Inlägg
6 642 Inlägg
13 augusti 2010
Går ju att byta fördelare till en utan varvstopp

De/Dem

Svetsare
3 150 Inlägg
13 augusti 2010
Dannii skrev:
AcesHigh666 skrev:

Volvo 850
Volvo 740
Opel astra
Mitsubishi eclipse (g1)
Golf 3 Gti 8v

Han svarade "Den varvar fult ut och mkt efter"

Den har väll ingen varvräknare? Kan nog kännas så då  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 augusti 2010
Dannii skrev:
Casy skrev:

Jag vet inte.. men han påstår att han piskar M5or med V10or me hjulspin o allt.. -_- eller aa.. De va med hans BMW 535 e39

Killen du snackar med verkar snacka massa strunt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
13 augusti 2010
Dannii skrev:
Casy skrev:

redan där märker du att han är en mytoman utan dess like.... lollol

2slow

2 656 Inlägg
13 augusti 2010
Dannii skrev:
Casy skrev:

vem rullar runt med en e39 535 i våra trakter ?:p

jag har förövrigt inget varvstopp på min 525 men de e väl inget att eftersträva precis och antar att de e gjort genom att dom chipat bilen

m5an måste stått stilla eller fått nånform av chock att nån försökte rejsa med han en liten v8 har inte en suck inte ens en liten chans mot en m5a

238 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
ekelund88 skrev:
Dannii skrev:
Casy skrev:

jag har förövrigt inget varvstopp på min 525 men de e väl inget att eftersträva precis och antar att de e gjort genom att dom chipat bilen

m5an måste stått stilla eller fått nånform av chock att nån försökte rejsa med han en liten v8 har inte en suck inte ens en liten chans mot en m5a

Killen bor i Helsingborg wink Han sa en gång att han trodde att han hade en kompressor i sin 535a tongue..
Innan de sa han att hans va lite snabbare än andra 535or för de va en BMW Individdual  tongue

Endå har han gått fordons linjen big_smile

2 656 Inlägg
13 augusti 2010
Dannii skrev:
ekelund88 skrev:
Dannii skrev:

Killen bor i Helsingborg wink Han sa en gång att han trodde att han hade en kompressor i sin 535a tongue..
Innan de sa han att hans va lite snabbare än andra 535or för de va en BMW Individdual  tongue

Endå har han gått fordons linjen big_smile

535 e39 e långt ifrån en snabb bil smile stor och tung med en liten 8 gör man inga under yber tidig möjligen piskar han en och annan t5a eller nått :p men ingen m5a

11 Inlägg
13 augusti 2010
Jag hade en e30 316 som inte hade varvstopp. Sen hade jag en e30 320 med m30b27 motor som hade varvstopp men de försvann efter ett antal åk tongue

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
14 augusti 2010
Varvstop på dom flesta BMW (ej M bilar) ligger på 6400rpm.
Är den chip(s)ad så kan den gå upp till 7000rpm.

Är det en 535 E39 så är det V8 i den på ynka 245hk så M bilar har han långt till!

"Den varvar fult ut och mkt efter" - Ja... Aldrig kört tysk V8? wink

.......
2 655 Inlägg
14 augusti 2010
en 535 e39 är ju inte så speciell, däremot en chippad o avgastrimmad 525 tdi e39 de är grejer de tongue. (farsans som jag har på min sida) han spöade min e30 325a i både acc o topphastighet fast min var totalt rensad från allt och ändast 2 racingstolar, ca 1050kg och e39an väger 2 ton med soppa och farsan i.

varvstopp på en bmw så är de chip som gäller (om de en så ny med insprut så) sålde precis iväg ett chip till brorsan för e30 o 34, 7500v-min och mappat för 100% e85 tongue
Senast redigerat av beemern (14 augusti 2010)

Sök