14 augusti 2010
Trådstartare
Hejsan,
Har råkat ut för ett litet problem med min bruksbil.
Det började med att jag åkte iväg för att kopiera min nyckel till tändningslåset då jag bara hade 1 nyckel och att jag visste att både nyckel och tändningslås började bli slitet, fungerade inte alltid.
Provade nyckeln men det fungerade ej att vrida om, så han slipade om den. Efter att det inte fungerade efter 3 försök så gav jag upp och ville köra därifrån. Stoppade in min orginalnyckel men tändningslåset gick inte att vrida. Satt säkert en halvtimme inget fungerade!
Så jag bankade in en skruvmejsel och vred om och vips bilen fungerade klockrent genom att starta den med en skruvmejsel i ungefär en vecka.
Jag lånade sedan ut bilen till min flickväns lillasyster och förklarade att man absolut inte fick vrida om så att rattlåset skulle gå in...
Självklart så lyckades hon med detta och har nu försökt med skruvmejslar och skit men får inte upp rattlåset!
Bilen måste flyttas innan Tisdag den 17de och alla hjälp med hur man får upp rattlåset tas gärna emot!
Kan man borra ut låskolven?
Hörde att man kan lossa på kåpan under rattstången och borra ur fyra skruvar där och sedan ta av hela tändningslåset? Försvinner rattlåset i samma veve?
Alla tips tas gärna emot!
Alltså en Toyota Camry -95