3472
Sök

Volvo 940, får inte bort handtagen på dörrarna?

190 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
tjaa...

jag ska ta bort alla mina handtag o byta dom.. men dom låssnar inte! bulten som sitter "längst fram" vägrar låssna, den går runt men inget händer, samma sak fram! men bulten och skruven som sitter längst bak låssnar hur lätt som helst! vad ska jag göra ?

767 Inlägg
15 augusti 2010
Det sitter väl en mutter på insidan som du får hålla emot. Om det är som 740 så är det lite plast som ska hålla i muttern men den brukar ge med sig.

190 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
och hur sitter den muttern? jag skruvar ju på en bult innifrån! och den bara går runt, och hur ska man göra om plasten gett med sig?

190 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Någon!?

5 710 Inlägg
15 augusti 2010
§6 Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

mvh Jonas /moderator

MVH Jonas
..............

767 Inlägg
15 augusti 2010
maccan92 skrev:
och hur sitter den muttern? jag skruvar ju på en bult innifrån! och den bara går runt, och hur ska man göra om plasten gett med sig?

Minnet är lite svagt ang det där nu men det stämmer nog att bulten sitter inifrån och muttern sitter i handtaget. Går det inte att få bort kåpan på handtaget? om plasten gett sig så håller du ju helt enkelt bara emot muttern medans du skruvar upp bulten.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
15 augusti 2010
Lyft försiktigt bort den svarta plastbiten mitt i handtaget.

Nu ser du skruvarna och muttrarna, slå ett märke med körnare och borra ut. Börja med ett litet borr.

Rengör handtaget, tryck i två nya m6 muttrar och på med plastlisten.

Två nya m6 bultar ca 10-15mm långa behöver man med.

Smoke Tires Not Drugs.

Sök