2671
Sök

Sport bromssats från chassIT?

145 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
hittade en sport bromssats från chassIT idag när jag letade, någon som vet om det är nåt att ha? behöver egentligen inte byta bak men kan ju passa på när det ändå var ett paketpris..
http://www.blocket.se/kalmar/Sport_brom … 11&w=3

någon som har nåt annat förslag på skivor och belägg fram? vill helst ha slitzad skiva.

mvh

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 augusti 2010
har starka funderingar på dessa jag oxå smile har frågat i min projekt tråd ang dessa men inte fått nå svar. käns ju lite billigt, men det kan ju inte vara gjorda av papper tongue

145 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
haha nä precis. och beläggen ska ju vara schyssta iaf. skivorna vet jag inget om. ser ju lagom stekigt ut med slitzade iaf smile

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
18 augusti 2010
är bara slitzade orginal skivor, och kanske en aningen hårdare belägg. inget som ger direkt jätte stor skillnad mot orginal. därför är dem så billiga oxå smile men det ser ju ballt ut iallafall big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 augusti 2010
okej, men det är utseende jag är ute efter. men är det slitzade "original" skivor så då är det ju inge skit som går sönder på en gång iallafall big_smile

8 250 Inlägg
18 augusti 2010
Haft sån där sats på 850in och var nöjd med hur dem funkade, ska väl köpa en sats till S60 va det lider.

6 558 Inlägg
18 augusti 2010
Har haft både sport broms-satsen  å sport  chassi satsen på min 9.3a å har bara gött å säga om det .. lr typ kanon-nöjd kommer snart handla mer därifrån smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

3 860 Inlägg
19 augusti 2010
kör med både bromsar o väghållningskit från dom, jätte nöjd!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

145 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
låter ju lovande det här. då kan man ju lika bra byta allt på samma gång istället för att köpa brembo sportmax skiva från mekonomen för 1600:-/st. smile

2 924 Inlägg
19 augusti 2010
Ska du bara använda dem för utseendet, vid vanlig gatkörning och till en chiptrimmad bil som mest?
Det är de OK för, men inte för annan körning eller värre trimmat.

Sen hänger det ju även på vad det är för bil och hur tilltagna bilens orginal bromsar är (men en Audi A4 1.8T har ju helt OK anpassade orginalbromsar)
D.v.s man kan inte generellt säga att denna Sportbromssats är OK för alla bilar.

~ Life is short, have FUN! ~

145 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
peegee skrev:
Ska du bara använda dem för utseendet, vid vanlig gatkörning och till en chiptrimmad bil som mest?
Det är de OK för, men inte för annan körning eller värre trimmat.

Sen hänger det ju även på vad det är för bil och hur tilltagna bilens orginal bromsar är (men en Audi A4 1.8T har ju helt OK anpassade orginalbromsar)
D.v.s man kan inte generellt säga att denna Sportbromssats är OK för alla bilar.

där har du iofs en poäng. dock använder jag bilen mest till vardags och det skulle egentligen fungera lika bra med en biltema skiva, dock kostar dom 500kr styck sen ska du ha belägg på det. helst vill jag ju ha slitzade skivor för det är snyggt. man kan inte lämna in en vanlig biltema skiva och slitza den?

bakbromsarna har jag hört ska vara bra anpassade, frambromsarna är i minsta laget och därför byter många till större skivor med okhållare från TT. smile

2 924 Inlägg
19 augusti 2010
bohman08 skrev:
Man kan inte lämna in en vanlig biltema skiva och slitza den?

http://www.rolleslitz.se

bohman08 skrev:
Frambromsarna är i minsta laget och därför byter många till större skivor med okhållare från TT. smile

Det där är jag nästan övertygad till att det inte gäller i din typ av körning som du angett.
Det gäller nog för ex bankörning och när man trimmar +100hk och mer...

~ Life is short, have FUN! ~

145 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
peegee skrev:
bohman08 skrev:
Man kan inte lämna in en vanlig biltema skiva och slitza den?

http://www.rolleslitz.se

bohman08 skrev:
Frambromsarna är i minsta laget och därför byter många till större skivor med okhållare från TT. smile

Det där är jag nästan övertygad till att det inte gäller i din typ av körning som du angett.
Det gäller nog för ex bankörning och när man trimmar +100hk och mer...

rollerslitz såg ju faktiskt bra ut. 1380kr för skivor fram och 675kr för beläggen. rekommenderas att byta bromsvätskan på samma gång?

3 860 Inlägg
19 augusti 2010
Ingår inte bromsvätske byte i någon av dina servicar?! Kolla om/när det är gjort senast.
Har bytt min detta året då den låg på service shemat.

Autotech

1 948 Inlägg
20 augusti 2010
Ska du köra lite hårdare med din bil och bromsa mycket så är det första du ska byta bromsvätskan, se till att ha en med så hög kokpunkt som möjligt... ska byta i min nu i helgen och ska prova någon ny blå(!) vätska som tydligen ska palla 270grader smile Förövrigt så ska bromsvätskan bytas MINST vartannat år, och det gäller alla bilar.

Ferodo gör förövrigt bra och prisvärda belägg. Och det är väll ändå bättre att hålborra skivorna innan du slitzar...

145 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
baltis skrev:
Ska du köra lite hårdare med din bil och bromsa mycket så är det första du ska byta bromsvätskan, se till att ha en med så hög kokpunkt som möjligt... ska byta i min nu i helgen och ska prova någon ny blå(!) vätska som tydligen ska palla 270grader smile Förövrigt så ska bromsvätskan bytas MINST vartannat år, och det gäller alla bilar.

Ferodo gör förövrigt bra och prisvärda belägg. Och det är väll ändå bättre att hålborra skivorna innan du slitzar...

aa det lutar åt att byta bromsvätskan oxå när man ändå är i farten smile
dock har jag hört att hålborrade spricker ganska lätt så det tror jag att jag skippar. gillar stuket på slitsade winksmile

3 860 Inlägg
20 augusti 2010
Finns ju slitz med borr om man vill också..
Senast redigerat av spokenratt (20 augusti 2010)

Autotech

145 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
aa fast det är ju samma sak där, spricker lätt..

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
21 augusti 2010
bohman08 skrev:

det beror helt på vilket kvalitet matrialet har som bromsskivan är tillverkad i. och att dem är borrade på rätt sätt

145 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
SRC skrev:
bohman08 skrev:

det beror helt på vilket kvalitet matrialet har som bromsskivan är tillverkad i. och att dem är borrade på rätt sätt

jo men jag har läst så mycket om just borrade så känns onödigt. dessutom har jag inte tänkt köpa skivot för 25lakan så kvalliten kanske är lite sådär wink

Sök