det beror lite på vad det är för årsmodell men gissar på att det är under 90 om det är din bil som visningsbild men släng på volvos add on paket . sänk den lite lagom lite större fälgar typ jp mk18. tona rutorna , lacka dörrbågarna svarta , en takvinge och 960 handtag, glt/turbi grill, rödvita bakljus. vindavvisare och vita blinkers
Undra när första volvohataren kommer med sin "Det går inte få en 740 snygg" kommentar. :p
Håller med joelimmo. Börja med sänkning, 17-18" fälgar, tona rutorna, någon stilren vinge, vita blinkers runtom, turbogrill osv. Titta gärna på min gamla 740 och se om du hittar någon inspiration. (vet att den inte är så stilren men kan finnas någon idé att låna där)
Nä men skämt åsido. Clean styling. Gärna originaldelar då blir det ju enklare att få igenom besiktning. Större fälgar såklart men kom ihåg att inte ändra omkretsen för mycket. Helt enkelt byt ut det mesta på bilen så går det nog få den läcker
turbo grill, vita blinkers runt om, lacka nederdelen och överdelen av kofångaren så det bara blir smalt svart, sänkning (antingen riktiga sänkning elr kapa) men snyggast som riktigt låg men dock måste fjädrar bytas vid bes då, addon paket, lacka stolparna mellan rutorna, svart toning (ev spegeltoning), snygga fälgar, bård, lacka backspeglar, japs elr simons slut dämpare, takvinge, vindavvisare, snowcap, lacka list under lykta och lika långt ner på fram blinkers, koppla ljus till sidoblinkers(ej godkänt på bes), dimljus fram, svagare glödlampa bak elr gör om så den blir som vanliga bakljus så den är godkänd jämt, sport ratt, blåa lampor i instrumentpanelen även värme paket och lampknappen, 960 handtag (finns att klicka på org handtagen) ev helvita bakljus om det passar på din, långa handtaget på bagageluckan, det är iaf det jag tänkt göra på min när pengar finns. tror det mesta kom med
Först och främst så måste man själv bestämma vad man SJÄLV vill ha för stuk.... dvs vilket utav modernt-, cleant-, race-, show-stuk mm... en del blandar ihop allt det där å det brukar ofta spåra ur och bli osmakligt...
Jag har mkt svårt för allt vad Volvo 740 innebär.. men det vissn några snygga. Bland annat en grå diesel här på garaget? Minns inte namn.. men i princip en sänkt metallicgrå 740 med addon och 760 bakljus och några snygga fälgar.
940/s90 front, 850R framstötfångare, byt stolar till nåt modernare, bakljus med vit blinkers, 960 instrumentbräda. sänkning och 18 fälg. 960 handtag och lister och en 5cylindrig motor, då är min dröm uppfylld iaf!!!