4630
Sök

Stor bit aluminium saknas vid termostaten, förödande eller volvostandard?

235 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
#1
Har som sagt köpt en fk till min 940 som för övrigt är i fantastiskt skick. Nu när jag momentdrog toppen så märkte jag att en stor bit saknas där termostaten ligger mot toppen. Jag är ganska säker på att det är en kylkanal bakom där men vad har det för konsekvenser för flödet? Nån som vart med om liknande eller vet helt säkert vad jag kan och inte kan göra. **Otillåten text raderad /Moderator**
Tackar för svar...

689 Inlägg
25 augusti 2010
#2
Ta en bild på detta då många har trott att de saknas men i själva verket så är den skapt på det viset.. har tyvärr inget bildexempel just nu!


235 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
#3
Gick inte att sätta upp bilder nu visade det sig. Men hålet är från 0 grader till 90 grader höger/bakåt. Nu när du säger det så ser den maskinarbetad ut fast lite sprucken/gjutkanter...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 augusti 2010
#4
ladda upp den på http://www.imagehost.se/ och länka bilden smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

235 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
#5

1 004 Inlägg
25 augusti 2010
#6
tycker det ser bra ut....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 augusti 2010
#7
TurboTarzan skrev:
http://www.imagehost.se/visa?id=owbgun20

nu har jag lagt upp den...

det ser ut som det ska smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

235 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
#8
Tack grabbar!

Bärs!
3 456 Inlägg
27 augusti 2010
#10
fredde86 skrev:
nån har sågat av den.......

Åfan, så det säger du... Hur menar du då? tongue

Garaget.org peakade 2008.

235 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#11
Aga_Diff skrev:
fredde86 skrev:
nån har sågat av den.......

Åfan, så det säger du... Hur menar du då? tongue

Hehe, sorry, ett intärnt skämt där. Min brorsa böt till sig en merca 420 SEL av en viss Johannes. När brorsan fråga varför jalusiet under växelspaken va trasig så förklarade Johannes:
-Jag skulle byta knopp, men jag fick inte loss den, ja svääär brüschän, jag fick suögä (såga) av den...
Ytterst humoristisk situation...

614 Inlägg
27 augusti 2010
#12
TurboTarzan skrev:
Har som sagt köpt en fk till min 940 som för övrigt är i fantastiskt skick. Nu när jag momentdrog toppen så märkte jag att en stor bit saknas där termostaten ligger mot toppen. Jag är ganska säker på att det är en kylkanal bakom där men vad har det för konsekvenser för flödet? Nån som vart med om liknande eller vet helt säkert vad jag kan och inte kan göra. **Otillåten text raderad /Moderator**
Tackar för svar...

Hade samma problem på min gamla 940 jag hade i vintras.. om jag förstår dig rätt så har en bit av själv blocket gått av precis där man fäster termostaten.. så var det ifall på min.. la märke till detta när jag bytte termostat så antagligen har det varit så länge..

Var dock inga som helst problem med bilen i vilket fall.. inte med kylning heller.. det enda som var var att temperaturmätaren kunde pendla lite några millimeter fram och tillbaka.. detta kan ju visseligen dock ochså berott på att kanske termostat givaren inte var helt ny utan den tog jag av en polares skrotade 745a..

OBS.. kan ej se på bilderna du lagt upp via länk då jag sitter på jobbet och arbetsdatorn blockar denna sida..
Senast redigerat av rybbe (27 augusti 2010)

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 augusti 2010
#13
rybbe skrev:
TurboTarzan skrev:
Har som sagt köpt en fk till min 940 som för övrigt är i fantastiskt skick. Nu när jag momentdrog toppen så märkte jag att en stor bit saknas där termostaten ligger mot toppen. Jag är ganska säker på att det är en kylkanal bakom där men vad har det för konsekvenser för flödet? Nån som vart med om liknande eller vet helt säkert vad jag kan och inte kan göra. **Otillåten text raderad /Moderator**
Tackar för svar...

Hade samma problem på min gamla 940 jag hade i vintras.. om jag förstår dig rätt så har en bit av själv blocket gått av precis där man fäster termostaten.. så var det ifall på min.. la märke till detta när jag bytte termostat så antagligen har det varit så länge..

Var dock inga som helst problem med bilen i vilket fall.. inte med kylning heller.. det enda som var var att temperaturmätaren kunde pendla lite några millimeter fram och tillbaka.. detta kan ju visseligen dock ochså berott på att kanske termostat givaren inte var helt ny utan den tog jag av en polares skrotade 745a..

OBS.. kan ej se på bilderna du lagt upp via länk då jag sitter på jobbet och arbetsdatorn blockar denna sida..

men du kan väl se texterna och se att det är löst smile det va inge fel utan det ska va så original...

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök