TurboTarzan skrev:
Har som sagt köpt en fk till min 940 som för övrigt är i fantastiskt skick. Nu när jag momentdrog toppen så märkte jag att en stor bit saknas där termostaten ligger mot toppen. Jag är ganska säker på att det är en kylkanal bakom där men vad har det för konsekvenser för flödet? Nån som vart med om liknande eller vet helt säkert vad jag kan och inte kan göra.
**Otillåten text raderad /Moderator**Tackar för svar...
Hade samma problem på min gamla 940 jag hade i vintras.. om jag förstår dig rätt så har en bit av själv blocket gått av precis där man fäster termostaten.. så var det ifall på min.. la märke till detta när jag bytte termostat så antagligen har det varit så länge..
Var dock inga som helst problem med bilen i vilket fall.. inte med kylning heller.. det enda som var var att temperaturmätaren kunde pendla lite några millimeter fram och tillbaka.. detta kan ju visseligen dock ochså berott på att kanske termostat givaren inte var helt ny utan den tog jag av en polares skrotade 745a..
OBS.. kan ej se på bilderna du lagt upp via länk då jag sitter på jobbet och arbetsdatorn blockar denna sida..
Senast redigerat av rybbe (27 augusti 2010)
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld