29 augusti 2010
Trådstartare
Nu vet jag vart hojen befinner sig!
Tar det från början för dom som är intresserade.
Kl07.50 åker runt i göteborg som en idiot för att leta utan resultat.
kl08.20 polis kommer och besiktigar "brottplatsen" tar med tigersågsblad och förlängningssladd.
KL09.00 sätter upp efterlysnings lappar runt kvarteret med telenr.
KL09.30 grannen ringer och har sätt allt, hon har signalement 2killar i 20års-åldern, silver toyota avensis UMT381 med släp.
Kl09.50 Kollar upp regnr på nätet och får fram viss personinfo.
Kl 10.00 ringer "gubbarna" så nu åker vi och tar hem den!.
kl10.30 knackar på dörren ingen hemma, inget svar på telefon. Åker till andra adressen som är i uddevalla.
Kl15.00 Avensis ägaren svarar och säger att bilen är stulen med nycklarna. Bilen finns i gbg området om någon vill leta!
KL15.10 åker hem till gbg
Kl16.00 Pratar med tullen och ger signalement, åker till stenaline och ger signalement ifall export sker.
KL16.20 ska åka till avensis gubbens hotell för att få del av videobevakningsfilm.
KL16.25 röd supermotard åker förbi!!!! Drar kryckan, full jävla gas och jagar han i frölunda, killen får kärringstopp, Vi flyger upp på trottoaren och ska meja han. Hjärnan börjar tänka, tvärnit 2m framför han och vi blänger på han "gissa svensk så har ni fel" och gubbarna pratar me snuten i luren. Han får igång hojen, sparkar i 1an och så var det iväg in bland husen och där va han väck.
KL16.45 kom snuten. Vi fixar de här, vi kan de här, de e vårat jobb.
Fan varför inte nita han eller kört på han tänker vissa nu, ja ja förstår er men som svenska lagen kan va ibland så hoppade ja över den biten annars hade de varit jag som fått ta skiten istället. Sen så när vi såg hojen så är den inte så vacker förtillfället så dom kan gott få ha kvar den. Tur man har försäkring:)
Så hojen befinner sig nu i Västra frölunda!
Nu till killarna som tog den: Den är uppborrad till 470cc hos delta motor och trimmad så mycke de går. Trimmljudämpare. Splitter nya exscelfälgar me nya slicks. Motard gaffel. Större bromskiva fram. Nytt drivpaket. Inte ett glapp någonstanns så snälla gubbar ta för fan hand om den!
Din dröm är min verklighet