ja tror att bypass ventilen är slut bruckar vara vanligt
okej! ska ta en titt på den med
en kompis hittade ett fel när han lyfte på huven och de var att återcirkuleringsröret ifrån bypassventilen inte var fastskruvat på korrekt sätt. iofs så ska det inte vara något tryck i det röret men ifall nu bypassventilen läcker så blir det ju tryck där. skruvade fast röret ordentligt och det blev en aning bättre. så det måste finnas fler saker som inte är 100%. vakumslangen till bypassventilen är dålig och en del andra vakumslangar med. ska byta dom och se om det hjälper något. annars blir det en ny bypassventil
MVH
Kan säkert vara vakumslangen till bypassventilen som har en lite torr spricka nån stans.. byt den funkar ej de är de säkert bypassventilen som är slut
aa de skadar ju inte att byta till fräscha grejer i vilket fall. finns även ett par backventiler till någon tankavluftning (inte fattat riktigt hur det fungerar) i motorrummet som är anslutna till vakumsystemet och magnetventilen, dom ger sig tydligen ofta och är vanligt att laddtryck smiter ut den vägen. så tänkte ta en titt på det med för att vara säker
men nu går bilen nästan som vanligt tycker jag. har kört lite ikväll och den har fått gå MYCKET hårdare än vanligt bara för att jag gång på gång vill testa hur den beter sig. upptäckte att om man släpper av på gasen vid 4000 varv och sedan ger på igen så går den fan så mycket bättre