Chippet levererar inga konstigheter vad gäller effekten, den är möjlig på en frisk motor.
Däremot, när du ska chippa din bil, se till att den du chippar hos har BRA kunskap om lödning då det på V/S70 är väldigt väldigt lätt att få med sig ledningsbanor och liknande från styrboxens kretskort, alla som erbjuder chippning har kanske inte stött på detta än och kanske havererar din box.
Kolla också vad leverantören har för garantier kring arbetet, om dom pajjar din box, fixar dom ny då också? Några motorgarantier gällande om chippet rasar? o.s.v.
De du länkar till verkar ha chippat en hel del bilar så det är nog inget att oroa sig för hos just dem.
Chip är en trevlig förhöjare av bilen men man ska vara lite på sin vakt med vad man stoppar i bilen, precis som du tänker efter vad du stoppar i munnen när du äter
Har ingen erfarenhet av dem du länkar till, däremot gillar jag inte en del i deras F.A.Q
Vi monterar ut det gamla chipet och monterar in en sokel i styrboxen, där sätter vi i det nya chippet
Socklarna har en tendens att gå sönder och spricka, tappa kontakten m.m. i boxar där de inte är meningen att de ska sitta, i S/V70 är chippen ytmonterade, socklar ska man helst sätta hålmonterade för att de ska sitta fast ordentligt.
Det fungerar säkerligen alldeles ypperligt, men det med ytmonterad sockel fick mig att fundera lite då det är endel vibrationer i boxen så kan det lätt bli knas efter 1-2 år, men lika gärna fungera bilens livstid ut, bara min åsikt om saken