Jag har ett problem med min 740 16v från 1989. Jag var och besiktade den härom veckan med nytt avgassystem, ny kat, ny lambdasond, och några liter etanol på och ännu skyhöga värden det märktes att den gick fett och motorlampan lyser inte fram tills bilen blir varm så då testade vi att byta temperatursensorn i toppen idag och den gick lite snällare men lampan lyser ännu när den blir varm (jag har nollställt lampan i mellan bytet.) Någon som har en aning om vad det kan va? Bilen går annars väldigt bra och inga problem så, men den blev lite ryckigare när tempsensorn byttes.
Jonte_M har samma problem med sin.. ingen aning om vad felet är trots 3 olika verkstäder :S
Hmm...måste vara ett styrproblem i alla fall. Kan ju vara LMM:en.
Visar inte styrboxen felsignaler isf? :S Väldigt skumt att ngt sådant skulle ställa till de. Hade nog prövat att byta styrenhet!!!
Ja den visar felsignaler, men det kan ju fortfarande vara massa olika fel. Jag ska förmodligen ha in den på Skarphäll vid Torbjörn så allt blir uppmätt klokt.
Hmm...måste vara ett styrproblem i alla fall. Kan ju vara LMM:en.
Visar inte styrboxen felsignaler isf? :S Väldigt skumt att ngt sådant skulle ställa till de. Hade nog prövat att byta styrenhet!!!
Ja den visar felsignaler, men det kan ju fortfarande vara massa olika fel. Jag ska förmodligen ha in den på Skarphäll vid Torbjörn så allt blir uppmätt klokt.
Okej, hoppas de hittar ngt denna gång. Dennis snacka något om att den varit inne på verkstad flertalet gånger tidigare utan resultat. Aja, håller tummar och tår för dig
Okej, hoppas de hittar ngt denna gång. Dennis snacka något om att den varit inne på verkstad flertalet gånger tidigare utan resultat. Aja, håller tummar och tår för dig
Mvh
Jo den har ju det. Så man kanske har gått på en nit, men man måste ju för fan hitta felet till slut så vi får se
Mvh
Jo den har ju det. Så man kanske har gått på en nit, men man måste ju för fan hitta felet till slut så vi får se
Styrning kan ju vara fel.. men de e mycket pengar för kanske ett resultat som man inte blir nöjd med. som sagt Jonte_Ms 16v var inne på 3olika verkstäder utan resultat.. så nu står den bara hemma o samlar rost tråkigt men sant så verkar de vara problem med dem bilarna ..
Har haft bilen på verkstad nu och han som är på verkstaden är gammal volvo mek så han är riktigt duktig och det visade sig att jag har bytt fel givare och bara bytt den som går till mätaren det riktiga felet sitter förmodligen i givaren inför så vi får hålla tummarna på att det är den men till 99% är det den