4351
Sök

Rostskyddsbehandling, Hur länge ska man vänta?

47 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hej!

Har förmodligen bestämt mig och nu blir det en Audi a3 (07-09) som jag har tänkt att ha en lång tid framöver, har läst på en hel del forum om rostskyddsbehandling och just audi har ett ganska hyffsat rostskydd mot andra märken. En hel del påstår att direkt när man köpt bilen(ny som beg) så det första man gör är att åka till en verkstad och få bilen rostskyddsbehandlad, när jag väl har köpt bilen så kommer jag göra allt för att den ska hålla sig fräsch/ handtvätta den, tänkte även köpa en högtryckstvätt för ev smuts som sitter fast under bilen.

Någon med erfarenhet som har rostskyddsbehandlat sin bil? även andra sätt för att hålla bilen fräsch och i superskick uppskattas!

Mvh

8 885 Inlägg
23 februari 2010
En rostskyddsbehandling är aldrig fel.

Jag lär behålla min bil tills det är dags för skrot och jag gör så här:

Rostskyddsbehandling med årliga kontroller och evt kompletteringar + lackbehandling 2gånger per år.

Fotograf på tierpidag.se

47 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hamilton

Vad kostade rostskyddsbehandlingen dig? hur länge håller sånt om man sköter bilen och även åker in på en årlig kontroll? och vad kostar kontroller? antar att du gör kontroller på samma ställe där du gjorde rostskyddsbehandligen?

är det smart att göra rostskyddsbehandling på bilar som är 07 och uppåt redan?

tacksam för svar!

mvh

8 885 Inlägg
23 februari 2010
An0nym skrev:
Hamilton

Vad kostade rostskyddsbehandlingen dig? hur länge håller sånt om man sköter bilen och även åker in på en årlig kontroll? och vad kostar kontroller? antar att du gör kontroller på samma ställe där du gjorde rostskyddsbehandligen?

är det smart att göra rostskyddsbehandling på bilar som är 07 och uppåt redan?

tacksam för svar!

mvh

Första behandlingen ca  6000 kontroll/ komplettering vet jag inte då jag gör kontrollerna + lackbehandlingarna på samma ställe och då blir priset lite annat.

Jag skulle inte tveka att lämna in en -07 på behandling.

Jag använder Noxodul som rostskydd.
http://www.noxudolcenter.com/

Fotograf på tierpidag.se

47 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hamilton:

Varit inne på deras hemsida och företaget finns i min stad yes!!, är det ett bra rostskydd? blev du nöjd? tänkte eftersom det var miljövänligt och är det ett seriöst företag?

tack för svaren

mvh
Senast redigerat av An0nym (23 februari 2010)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 februari 2010
jadu...inte direkt dåligt rostskydd original på audi om man säger så, liksom vw då..
min golf e ju 10 år nu, ingen rost nånstans, inte ens undertill osv.
bara man håller koll på de å dra på behandlingen när de börjar "sina" me medel (har inte applicerat nåt dock)
de där 6 pappen en behandling går på, typ, bör du nog lägga på en bil som har dåligt rostskydd från början, inte en audi a3, enligt mig mer eller mindre bortkastade pengar
Senast redigerat av Mortalis (24 februari 2010)

14 Inlägg
27 september 2010
Här finns bra information om rostskyddsbehandling
Senast redigerat av jidubbelve (8 mars 2011)

Sök