2648
Sök

Volvo 244 -91 går ryckigt och inte på alla cylindrar

27 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
Hej bilen rycker nästan hela tiden när man kör, rycker så mycket att man kan bara köra mellan 40-50 km/h, drar ingen olja eller vatten.

Kan dö ibland fast man gasar, går bara på 2-3 cylindrar, drar ungfär 1,5 liter bensin per mil.

Ibland baktänder bilen högt när man kör.

Nån som vet vad det kan vara för fel? Har bytt tändstift, ska byta tändkablar och luftfilter(det var helt svart)

Tack på förhand

Magnus

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
19 september 2010
Volvo_Mangan skrev:
Hej bilen rycker nästan hela tiden när man kör, rycker så mycket att man kan bara köra mellan 40-50 km/h, drar ingen olja eller vatten.

Kan dö ibland fast man gasar, går bara på 2-3 cylindrar, drar ungfär 1,5 liter bensin per mil.

Ibland baktänder bilen högt när man kör.

Nån som vet vad det kan vara för fel? Har bytt tändstift, ska byta tändkablar och luftfilter(det var helt svart)

Tack på förhand

Magnus

kolla så att kamremmen inte har hoppat.
kolla även fördelaren smile

429 Inlägg
19 september 2010
Kablar, fördelare, spridare, pump kan vara mycket smile börja med tänddelar.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 september 2010
Termotempgivaren kanske. Då kan den dra mycke bensin och uppföra sig sådär.

Testa att byta den. Sitter under insuget vid 3ans cylinder. Går att mäta den. Vid 20 grader ska den va på ca 2000-3000 ohm har jag för mig och 200 ohm i 100 grader.

Min 244 gick lite dåligt och hackade och hade en egen tomgång. Trodde de va tomgångsmotorn men den funkade och gick lätt.

Sen mätte jag den och den visade typ 20kohm
Senast redigerat av Boostrider (23 september 2010)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

27 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Tack för förslagen, har hittat ett fel. Det är ett hål i slangen till luftmassemätaren. Ska byta slangen och kamrem imorgon, den var lite sliten.

27 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Bytte tändstift, tändkablar och slangen mellan luftmassemätaren och insuget. Nu går den som den ska igen:)

Sök